۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۳۷۸۹
دبیر علمی کتاب سال حوزه:

استانداردهای علمی کتاب سال حوزه قوی و جدی‌تر شده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی کتاب سال حوزه گفت: دبیرخانه کتاب سال حوزه استانداردهای علمی خود را قوی، محکم و جدی تر کرده است و بسیاری از آثاری که برتر معرفی نشده‌اند؛ اما از ارزش علمی بسیار خوبی برخوردار هستند.
حجت الاسلام حميد رضا شاکرين، دبير علمي همايش كتاب سال حوزه

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام حمیدرضا شاکرین، دبیر علمی کتاب سال حوزه امروز در نشستی با خبرنگاران با نگاهی به وضعیت علمی آثار رسیده به دبیرخانه کتاب سال حوزه گفت: آثار ارسالی یازدهمین همایش کتاب سال حوزه  از وضعیت مطلوبی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

وی تنوع، گستردگی موضوعات و مسائل را از مهم‌ترین موضوعات پژوهشی آثار رسیده خواند و اظهار داشت: با توجه به تنوع پژوهش‌های ارسالی، حوزه عرصه‌های جدید در پیش روی خود می‌بیند و تلاش خواهیم کرد پاسخ‌های جدید را برای مسائل پیدا کنیم.

حجت الاسلام شاکرین خاطر نشان کرد: عمق، ژرفای و رعایت بیشتر استانداردهای علمی، استفاده از روش‌ها متنوع از مهم‌ترین تفاوت‌های آثار ارسالی در همایش سال جاری است.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب بانوان طلبه از این همایش گفت: امسال آثار ارسالی بانوان رشد بهتری نسبت به سال گذشته داشته است، سال گذشته از میان یکهزار اثر ارسالی تنها 17 اثر از بانوان طلبه بود که در سال جاری 41 اثر از بانوان طلبه به دبیرخانه رسیده است و از این میان دو.اثر از بانوان برای نخستین بار برتر شناخته شده که در همایش کتاب سال حوزه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

دبیر علمی کتاب سال حوزه اظهار داشت: حرکت های علمی در حوزه های علمیه خواهران و بانوان طلبه رشد مطلوبی داشته و حرکت بالنده‌ای را در این زمینه شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: داوری های علمی کتاب سال حوزه با دقت بیشتر صورت گرفته است؛ در حالی که در سال های گذشته برگزیدگان بیشتری داشتیم؛ اما هم اینک دبیرخانه استانداردهای علمی خود را قوی، محکم و جدی تر کرده است و بسیار ی از آثاری که برتر معرفی نشده‌اند؛ اما از ارزش علمی بسیار خوبی برخوردار هستند./917/پ202/ص

ارسال نظرات