۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۷۳۷۹۳۸
نایب رئیس جامعه مدرسین تأکید کرد؛

لزوم تقویت همه جانبه کشورها و جوامع اسلامی

لزوم تقویت همه جانبه کشورها و جوامع اسلامی
آیت الله کعبی ضمن تأکید بر لزوم تقویت همه جانبه‌ کشورها و جوامع اسلامی، تصریح کرد: بر همه افراد امت اسلامی، مؤسسات، حکومت‌ها، مراکز فرهنگی، اقتصادی، سیاسی لازم است که ضعف‌ها را به قوت و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نایب رئیس جامعه مدرسین در دیدار جمعی از ائمه جمعه و جماعات اهل سنت آفریقا با تأکید بر لزوم تقویت همه جانبه‌ی کشورها و جوامع اسلامی، خاطر نشان کرد: بر همه افراد امت اسلامی، مؤسسات، جمعیت‌ها، حکومت‌ها، مراکز فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماع لازم است که ضعف‌ها را به قوت و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که رهبری امت اسلامی باید بر عهده چه کسی باشد؟ اظهار داشت: بزرگترین نعمت الهی برای امت اسلامی، رسالت پیامبر و رهبری صالحان دینی است و بی‌شک، امت اسلامی بدون رهبر تضعیف می‌شود و بر اساس حدیث نبوی، علما وارثان پیامبران هستند و حال این سؤال مطرح می‌شود که علماء چه کسانی هستند؟ و آیا همه آن‌ها توانایی مدیریت امت اسلامی را دارند؟

لزوم تقویت همه جانبه کشورها و جوامع اسلامی

عضو جامعه مدرسین، نبوت، رسالت و رهبری را سه شأن مختلف پیامبران اولی العزم برشمرد و ادامه داد: رسول خدا، به منظور سوق دادن امت اسلامی به سوی خدا و نیز برای حکمرانی، فرمانروایی، قضاوت و اموری از این قبیل، بر همه شئون امت اسلامی ولایت دارد که این همان مقام رهبری ایشان است که البته در طول ولایت خداوند و ناشی از تفویض الهی است.

عضو جامعه مدرسین، یکی از وظایف امت اسلامی را شناخت امام زمان خود عنوان کرد و افزود: پیامبر اکرم در حدیثی می‌فرماید «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَهً جَاهِلِیَّه» یعنی هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلى مرده است. این حدیث که جمع کثیری از علمای شیعه و سنی آن را نقل کرده‌اند، یکی از وظایف امت اسلامی را، شناخت امام زمان خود معرفی می‌کند.

لزوم تقویت همه جانبه کشورها و جوامع اسلامی

وی ادامه داد: رهبری جوامع انسانی به دو دسته الهی و طاغوتی تقسیم می‌شود. رهبران طاغوتی مردم را به راه شیطان و دشمنی با دین ترغیب می‌کنند و رهبران الهی، مردم را به سوی اسلام و دین ترغیب می‌کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را ذخیره الهی برای دوران معاصر دانست و شیوه و سلوک رهبری آن‌ها را، شیوه و سلوک رهبری انبیاء الهی برشمرد و از رژیم صهیونیستی و آمریکا، به عنوان بزرگترین دشمنان اسلام و امت اسلامی یاد کرد.

ارسال نظرات