۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۳۷۹۹۲
دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی مرکز تحقیقات مجلس:

مصداق بارز جهاد در جنگ ترکیبی، تبلیغ است

مصداق بارز جهاد در جنگ ترکیبی، تبلیغ است
رستمی با اشاره به لزوم حمله به سرچشمه دشمنی برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی از لزوم توجه به امر تبلیغ سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمدصادق رستمی دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست «الگوی معرفی دشمن به نسل جدید» که از برنامه های نخستین همایش بین المللی دشمن شناسی در خبرگزاری رسا با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اندیشمندان انقلابی برگزار شد، رسالت انبیاء و اولیای الهی را هدایت جامعه و اجتناب از طاغوت است عنوان کرد.

وی با قرائت آیاتی از قرآن در خصوص تبیین جایگاه دشمن شناسی اظهار داشت: ایمان به خداوند حتی اگر به صورتی ظاهری باشد با پذیرش ولایت طاغوت سازگاری دارد از این رو مسأله محوری دشمن شناسی متولد می شود؛ از امام صادق علیه السلام روایت شده که بنی امیه تعلیم ایمان را آزاد گذاشته و تعلیم شرک را منع کردند تا کسی آن را نشناسد و بتوانند شرک را بر مردم تحمیل کنند.

رستمی با اشاره به اظهار نگرانی رهبری معظم در خصوص استحاله فرهنگی عنوان کرد: هر چیزی که اثری از صفتی دارد باید به ذات آن متصل شود؛ اگر بتوانیم جبهه طاغوت را شناسایی کنیم و تقابل با سرچشمه را شکل دهیم موفقیت بیشتری خواهیم داشت؛ باید دانست محور اساسی جبهه لیبرال دموکراسی آمریکا و صهیونیسم هستند که امام خمینی(ره) با مطرح کردن تعبیر شیطان بزرگ این مبارزه را آغاز کرد.

وی با اشاره به امتداد دشمنی ها در درون کشور اظهار داشت: امتداد دشمنی در کشور ایجاب می کند که جریان نفوذ را شناسایی کنیم و جامعه را از آن عبور دهیم؛ در هجمه های بزرگ اگر دشمنی را از موقف اصلی خود نشناسیم فرصت های فراوانی را از دست خواهیم داد؛ دشمن شناسی استاد فرج نژاد و تمرکز بر یهود سبب توفیقاتی در این زمینه شد و آن مرحوم در تقابل با دشمن توجه ویژه به تبلیغات داشت.

این فعال رسانه با بیان اینکه در دوران جنگ ترکیبی مصداق بارز جهاد، تبلیغ است، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب از معدود فقهایی هستند که به جهاد ابتدایی اعتقاد داشته اما در معنای جهاد توسعه دادند و جهاد تبیین از این جهت بسیار جدی است.

وی ادامه داد: رهبری معظم در امر تبلیغ به ورود تهاجمی و حمله به محکمات نظام کفر پرداختند که مزیت نسبی حوزه های علمیه در دوران امروز است؛ در دولت قبل بسیاری از فرصت ها را در فضای سایبر از دست دادیم و دشمن ما دست برتر را در عملیات رسانه ای دارد اما ما از استحکام قوی برخوردار هستیم.

رستمی در پایان خاطرنشان کرد: اخلاص در جهاد بسیار مهم است و می توان اخلاص را هم اجتماعی دید زیرا اگر جمعی کمربسته در راه خدا و حمله به محکمات تمدنی جبهه کفر خالص باشند توفیقات فراوانی را خواهند داشت، تشکیلات نهادی ویژه و کلان با رویکرد جهانی توسط حوزه لازم است ایجاد شود و دنبال ساختار تشکیل محتوا باشد.

علیرضا استادیان خانی

ارسال نظرات