۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۷۳۷۹۹۴
آیت الله رئیسی:

دشمن با ترویج همجنسگرایی نهاد خانواده را تهدید می‌کند

دشمن با ترویج همجنسگرایی نهاد خانواده را تهدید می‌کند
رئیس جمهور تصریح کرد: امروز نهاد خانواده با ترویج همجنسگرایی که یکی از زشت‌ترین انحراف‌ها است مورد تهدید قرار گرفته است، در حالی که توجه به خانواده و تشکیل خانواده از نقاط اشتراک میان ادیان ابراهیمی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به اوگاندا شامگاه چهارشنبه در نشست بین‌الادیان که با حضور و سخنرانی شیخ شعبان رمضان مواجه مفتی اوگاندا، کاذینبا موگارو اسقف اعظم مسیحیان اوگاندا و خانم رقیه ناکاداما معاون نخست وزیر اوگاندا در مسجد ملی این کشور برگزار شد، مساجد را مهمترین جلوه‌گاه بندگی انسان‌ها در برابر خداوند معرفی کرد و گفت: تبیین معارف دینی، توجه به مسائل و مشکلات مسلمانان و تلاش برای رفع این مشکلات و اصلاح اجتماعی از مهمترین کارکردهای مساجد است.

رئیس جمهور در این مراسم که با حضور اعضای شورای فرهنگی مسجد ملی اوگاندا و نیز جمع پرشمار نمازگزاران برگزار می‌شد، با اشاره به حضور قابل توجه جوانان در این مسجد افزود: آنچه امروز جوانان و مردم ما را از هجوم فرهنگی دشمنان حفظ می‌کند، همین حضور در مساجد و توجه به معنویت در چارچوب تلاش برای حفظ هویت دینی است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه اگر هر کسی کارهای خود را با توجه به خدا انجام دهد، جوامع بشری شاهد کمترین آسیب اجتماعی خواهند بود، اظهار داشت: 70 سال ظلم به مردم فلسطین، به یغما بردن ثروت‌ها و به بردگی گرفتن مردم آفریقا، ظلم به مردم افغانسان و عراق، اختلاف‌افکنی و ترویج افراط‌گرایی و اعمال سیاست‌های تجزیه‌طلبانه در نقاط مختلف دنیا همه محصول سیاست‌ورزی بدون معنویت و توجه به خداست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیروان ادیان الهی به خوبی می‌دانند که پیامبران الهی هرگز اجازه ظلم به کسی را نداده‌اند، تصریح کرد: امروز با وجود تشدید هجمه به فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها شاهد اقبال بیشتر به‌ویژه از سوی جوانان به معنویت هستیم و این بسیار ارزشمند است.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش ترویج وحدت و انسجام را از دیگر کارکردهای مهم مساجد و توصیه‌های ادیان ابراهیمی دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جمعی از صاحبان خرد و اندیشه در این مسجد در قالب شورای فرهنگی در راستای ترویج وحدت و انسجام و رفع اختلافات بسیار ارزشمند و شایسته قدردانی است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره ما را به وحدت و انسجام دعوت و تاکید دارند که هر اقدامی در جهت خلاف وحدت، حرکت در جهت راهبرد دشمن است.

آیت الله رئیسی در ادامه مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را از نقاط اشتراک ادیان ابراهیمی برشمرد و گفت: امروز نهاد خانواده با ترویج همجنسگرایی که یکی از زشت‌ترین انحراف‌ها و مورد نفرت همه ادیان الهی و ابراهیمی می‌باشد، مورد تهدید قرار گرفته است، در حالی که توجه به خانواده و تشکیل خانواده از دیگر نقاط اشتراک میان ادیان ابراهیمی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها و تحریم‌ها، برای پیشرفت اراده مصمم دارد و امروز توانسته تحریم‌ها را به شکست بکشاند و خود را به عنوان کشوری پیشرفته و فناور به دنیا معرفی کند، اظهار داشت:‌ امیدوارم سفر بنده به اوگاندا و دو کشور دیگر قاره آفریقا به توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای قاره آفریقا و تامین متقابل منافع ما بیانجامد.

ارسال نظرات