۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۷۳۸۰۲۶
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امید افزایی تنها به واسطه عملکرد مناسب و انعکاس گزارش آن در جامعه میسر می‌شود

امید افزایی تنها به واسطه عملکرد مناسب و انعکاس گزارش آن در جامعه میسر می‌شود
آیت الله حسینی بوشهری تقویت اطلاع رسانی نسبت به اقدامات صورت گرفته را عامل دلگرمی مردم عنوان کرد و گفت: امید افزایی، که رهبری پیوسته بر آن تأکید دارند، تنها به واسطه عملکرد مناسب و انعکاس گزارش آن در جامعه میسر می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار علیرضا زاکانی ضمن تأکید بر لزوم تقویت اطلاع رسانی نسبت به دستاوردها و اقدامات صورت گرفته، گفت: اگر چه کار باید برای خدا صورت پذیرد؛ اما برای دلگرم کردن مردم باید اطلاع رسانی‌ها تقویت شود. متأسفانه اطلاع رسانی‌ها در خور آنچه انجام گرفته نیست.

وی ادامه داد: امید افزایی، که رهبر معظم انقلاب پیوسته بر آن تأکید دارند، تنها به واسطه عملکرد مناسب و انعکاس گزارش آن در جامعه میسر می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به شهردار تهران افزود: در کارها و فعالیت‌های شهرداری، با اولویت‌بندی و نیازسنجی عمل کنید و از ظرفیت نخبگان استفاده نمایید تا تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی برای سراسر کشور و حتی برای گردشگران خارجی، جنبه الگویی داشته باشد.

امام جمعه قم خواستار اجرای عدالت و رفع تبعیض در ارائه خدمات شهری به شهروندان شد و اظهار داشت: نباید میان سطح خدمات شهرداری در شمال و جنوب شهر تفاوت زیادی وجود داشته باشد.

لزوم رعایت استانداردهای لازم ساخت و ساز

وی رعایت استانداردهای لازم ساخت و ساز را عامل کاهش صدمات احتمالی در صورت وقوع حوادث طبیعی دانست و تأکید کرد: با توجه به قرار داشتن شهر تهران روی گسل زلزله باید ساختمان‌ها با استحکام کافی ساخته شوند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم تقویت حمل و نقل عمومی و نقش آن در کاهش آلودگی هوا، ابراز داشت: برای اینکه مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، باید نسبت به ارائه خدمات و سرویس‌های منظم اطمینان پیدا کنند، به گونه‌ای که برای رفت و آمد آنان در سطح شهر تسهیلات فراهم شود و نیاز به استفاده از خودروهای شخصی پیدا نکنند.

لزوم چاره‌اندیشی برای مشکلات معتادان و تکدی گران

وی ساماندهی معتادان و تکدی گران را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: زیبا سازی چهره شهر تنها به کاشت گل و گیاه نیست؛ بلکه باید معتادان و تکدی گران با همکاری دستگاه‌های ذی ربط ساماندهی شده و برای مشکلات آن‌ها چاره اندیشی شود.

تأکید بر بکارگیری معماری اسلامی در مقابل معماری رومی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تکمیل و ساخت بزرگراه‌های جدید، انتقال کارخانجاتی که ایجاد آلودگی می‌کنند به خارج از شهر و توجه به مسائل فرهنگی، از دیگر مطالبی بود که آیت الله حسینی بوشهری در حوزه زیبا سازی چهره شهر، بر آن تأکید کرد.

امید افزایی تنها به واسطه عملکرد مناسب و انعکاس گزارش آن در جامعه میسر می‌شود

مسأله مسکن مسأله جدی امروز است

وی در بخش پایانی سخنان خود، به افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن و اجاره بهاء اشاره کرد و بیان داشت: مسأله مسکن، مسأله جدی امروز است. اجاره‌ها در برخی شهرها تا چند برابر افزایش پیدا کرده و قشر وسیعی از مردم در تهیه مسکن دچار مشکل شده‌اند. مسئولین باید در حل این مشکل تلاش کنند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، دکتر علیرضا زاکانی گزارشی از عملکرد، مشکلات و چالش‌های شهرداری تهران در دوره مسئولیت خود ارائه کرد و ایجاد تحول همه جانبه در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری را از اهداف خود برشمرد.

ارسال نظرات