۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۷۳۸۰۸۸

شدت گرفتن احساسات ضد آمریکایی در عراق پس از افشای توطئه‌های ترور

شدت گرفتن احساسات ضد آمریکایی در عراق پس از افشای توطئه‌های ترور
مردم بغداد در اعتراض به توطئه چینی آمریکا برای ترور در عراق، تظاهرات کرده و دخالت واشنگتن در امور داخلی کشورشان را محکوم کردند.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ارتش آمریکا می‌خواهد سران گروه‌های مقاومت را در عراق ترور کند، مردم این کشور در بغداد تظاهرات کردند و با سر دادن شعار‌های ضد آمریکایی، خشم و نفرت خود را از حضور نظامیان ارتش آمریکا در عراق ابراز داشتند. 

به گزارش شبکه‌ی تلویزیونی پرس تی وی، مردم خشمگین عراق در اطراف منطقه‌ی سبز بغداد، جایی که سفارت آمریکا در آن واقع شده، گردهم آمده بودند و شعار می‌دادند: «آمریکا شیطان بزرگ است». این تظاهرات ضد آمریکایی در تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. تظاهرات در شرایطی برگزار می‌شود که گزارش‌ها از توطئه چینی آمریکا برای ترور سران جبهه‌ی ضد تروریستی مقاومت در عراق، بویژه جنبش مقاومت اسلامی النجباء حکایت دارد. گفته می‌شود واشنگتن سران این گروه ضد تروریستی را به طراحی حمله‌ی مرگبار به نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه متهم می‌کند که در ماه مارس اتفاق افتاد. 

احساسات ضد آمریکایی در عراق از سال ۲۰۲۰ پس از ترور فرماندهان مقاومت ابومهدی المهندس و سردار حاج قاسم سلیمانی در بغداد رو به گسترش است. 

مایک هریس، سردبیر نشریه‌ی وترنز تودی از شهر فینیکس درباره اهداف آمریکا از ترور فرماندهان مقاومت در عراق گفت: مردم عراق پس از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ تاکنون، قربانی سیاست خارجی دولت‌های آمریکا قرار گرفته اند. همه می‌دانند که عراق هیچ دخالتی در آن حملات نداشت، همچنان که افغانستان هم هیچ دخالتی نداشت. اما عامل اصلی حملات این بود که نومحافظه کاران در آمریکا، سیاست خارجی کشور را ربودند؛ همان کسانی که محافظه کار صهیونیست نام داشتند. آن‌ها سیاست خارجی آمریکا را ربودند در حالی که مردم عراق به هیچ وجه خواهان چنین جنگی نبودند. ما هم قربانی هستیم. به منظور تامین منافع صهیونیست ها، دولتمان را هم ربوده اند و نمی‌خواهند خواست و اراده مردم آمریکا را برآورده کنند. 

وی افزود: آمریکایی‌ها از ترور سران جبهه‌ی ضدتروریستی مقاومت هیچ دستاوردی نخواهند داشت؛ همه‌ی دستاورد آن‌ها این خواهد بود که عزم و اراده‌ی ملتی را که در برابرشان مقاومت می‌کرده شدت بخشند. آمریکایی‌ها دارند دشمنان خود را قدرتمندتر می‌سازند؛ دیدگاه کوته بینانه‌ی صهیونیست‌ها درباره‌ی جنگ این چنین است که هر کس با شما مخالفت کرد او را بکشید! اما مقاومتی که با دستگاه صهیونیستی مخالف بوده کم کم دارد سراسر جهان را فرا می‌گیرد و قویتر می‌شود؛ به گونه‌ای که صهیونیسم هم به خودی خود نابود می‌شود.

مایک هریس درباره حضور شکست خورده نظامی آمریکا در منطقه‌ی خاورمیانه و درخواست عراق و سوریه برای اخراج آنان گفت: سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه (غرب آسیا) شکست و ناکامی کامل به شمار می‌آید. آمریکایی‌ها هیچ دستاوردی نداشته و ندارند جز اینکه همه کشور‌های جهان را از خود رانده اند؛ دولت آمریکا را قدرتی خارجی به نام صهیونیسم به اسارت گرفته. صهیونیست‌ها بر همه‌ی ارکان دولت آمریکا چنگ انداخته اند. آمریکا دیگر جمهوری دموکراتیک نیست؛ دیگر در آمریکا انتخابات آزاد و عادلانه برگزار نمی‌شود؛ آخرین بار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ شاهد بودیم. کشور ما دیگر کشوری آزاد نیست و ما دیگر در دولت خودمان هم نماینده نداریم. تنها صهیونیست‌ها هستند که سود می‌برند و باید متوقف شوند و چنانچه امکان پذیر باشد بایستی در سراسر جهان به شکل همزمان آن‌ها را متوقف سازند؛ نمی‌توان در هیچ جای جهان به صهیونیست‌ها پناه داد. آن‌ها دشمن بشریت هستند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات