۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۳۸۱۰۴
آیت‌الله حسینی همدانی:

مسئله «امنیت اخلاقی» و «عفاف و حجاب» یک امر بین‌المللی است

مسئله «امنیت اخلاقی» و «عفاف و حجاب» یک امر بین‌المللی است
امام‌جمعه کرج گفت: مسئله امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب یک امر بین‌المللی و مربوط به جوامع انسانی است و فقط مربوط جوامع دینی و یا ایران نمی باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به روز خانواده، بیان داشت: خدای تعالی از ازدواج و تشکیل خانواده به‌عنوان آیه‌ای از آیاتش نام می‌برد که با دو عامل مهم مودت و رحمت زندگی‌ها را در کنار همسری که آرام‌بخش است قوام می‌بخشد که در آیه ۲۱ سوره مبارکه روم فرمود: «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَرَحْمَهً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ» لذا باید جو خانواده رحمت و مودت و رفق باشد.

رعایت «رفق» در خانواده یکی از مسائل اساسی است که همه باید توجه کنند

وی در ادامه به روایتی از رسول خدا در این رابطه اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: «هرگاه خداوند خیر خانواده‌ای را بخواهد باب ملایمت و مهربانی و رفق را به روی آنان بگشاید»؛ رفق یعنی لطف، مدارا، نرم‌خوئی و ترک زور. رعایت این رفق در خانواده که افراد مختلف با علائق گوناگون زندگی می‌کنند یکی از مسائل اساسی است که باید همه رعایت کنند.

مسئله «امنیت اخلاقی» و «عفاف و حجاب» یک امر بینالمللی است

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر اینکه مسئله امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب یک امر بین‌المللی و مربوط به جوامع انسانی است و فقط مربوط جوامع دینی و یا ایران نیست، اظهار داشت: غربی‌ها راه‌حل‌هایی داده‌اند که اگر کسی اعتقاد به هیچ دینی هم نداشته باشد باز نمی‌تواند با روش غربی و بی‌بندوباری که تبلیغ می‌کنند به خانواده سالم و جامعه سالم و امن دست‌یافت.

راه‌حل غرب برای حل مشکلات خانواده و بانوان، غلط و نابودکننده است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه راه‌حل غرب برای حل مشکلات خانواده و بانوان، غلط و نابودکننده است، یادآور شد: مگر امروز در غرب روابط آزاد زن و مرد وجود ندارد؟ پس چرا این مقدار آمار تجاوز جنسی غیرقابل‌تصور داده می‌شود؟ معلوم می‌شود این نوع از آزادی، امنیت اجتماعی نمی‌آورد.

گزارش‏هاى مؤسسات مردم‏نهاد آمریکایى نشان مى‏دهد که خشونت علیه زنان در حجم بسیار بیشترى در آمریکا رخ مى‏دهد

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند به ساختارهای غلطی که غربی‌ها و دشمنان ما دارند حمله کنید و بخشی از تبیین هم همین است، خاطرنشان ساخت: آمریکا دائماً کشورهای دیگر را متهم به اعمال خشونت علیه زنان می‌کند درحالی‌که گزارش‏هاى مؤسسات مردم‏نهاد آمریکایى نشان مى‏دهد که این اتفاق، در حجم بسیار بیشترى در آمریکا رخ مى‏دهد یکى از بدترین موارد خشونت علیه زنان، موضوع فساد اخلاقى است که در آنجا در آمار بسیار بالائى قرار دارد.

قتل توسط شریکان جنسى در غرب

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه سازمان ملل در سال ۲۰۱۱ به مناسبت سالروز منع خشونت علیه زنان آمارى تکان‏دهنده در خصوص تجاوزهاى جنسى و خشونت‏هاى شدید علیه زنان در کشورهاى غربى را گزارش داده است، عنوان کرد: مطابق آمارهاى رسمى منتشرشده در غرب، در کشورهاى استرالیا، کانادا و سرزمین‏هاى اشغالى، توسط رژیم صهیونیستى، ۴۰ تا ۷۰ درصد زنان کشته‏شده در این کشورها و مناطق، توسط شریکان جنسى خود به قتل رسیده‏اند. در آمریکا نیز یک‌سوم زنانى که هرساله به قتل مى‏رسند، توسط شریکان جنسى خود کشته‌شده‌اند.

سالانه حدود ۲۰ هزار نفر براى بردگى به آمریکا قاچاق مى‏شوند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امروز سخن از بردگی جنسی می‌کنند که شکل مدرنی هم به خود گرفته که به گزارش بعضی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی آمریکائی سالانه حدود ۲۰ هزار نفر براى بردگى به آمریکا قاچاق مى‏شوند، اذعان داشت: این افراد که با وعده کار یا تحصیل به آمریکا آورده مى‏شوند، هر یک به قیمتى بین ۱۰ هزارتا ۳۰۰ هزار دلار به فروش مى‏رسند؛ این جدا از کسانى است که با ملیت آمریکایى به بردگى گرفته مى‏شوند و آمار درستى از آن‏ها در دست نیست.

امروز راهبرد غرب خانواده زدایی است و آن را با هرزگی زن کلید زده است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه این‏ها حکایت از این می‌کند که اگر مرزهای اخلاقی رها شود و به مسائل عفاف و حجاب توجه نشود، مسئله امنیت اخلاقى و اجتماعى خطرناک‏ و فاجعه‌آمیز مى‏شود، افزود: کسانی که سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند دانسته یا ندانسته در مسیر انحطاط خانواده و اخلاق و انسانیت قدم برمی‌دارند. امروز راهبرد غرب خانواده زدایی است و آن را با هرزگی زن کلید زده و با روش جنگ نرم در لایه‌های مختلف در حال اجرا در ایران است.

اگر خانواده از نظام اسلامی گرفته شود چرخه تمدن سازی مختل خواهد شد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه لازم است مردم و مسئولین خوب میدان را بشناسند و آرایش جنگی مناسب داشته باشند و از کارهای انفعالی و بی‌ثمر خودداری کنند، تصریح کرد: اگر خانواده از نظام اسلامی گرفته شود چرخه تمدن سازی که در مسیر آن در حال حرکت هستیم مختل خواهد شد. تلاش برای اباحه‌گری به همین جهت است که خانواده که بستر پرورش انسان‌ها، نسل پروری و تربیت و شکوفایی استعدادهاست از بین برود.

بانوان ازنظر دشمنان ما نقاط استراتژیکی هستند که باید از بین بروند

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: بانوان ازنظر دشمنان ما نقاط استراتژیکی هستند که باید از بین بروند. نه اینکه حذف فیزیکی شوند؛ بی‌اثر و بی‌خاصیت شوند. روایتی که رسول خدا راجع به مادر گفت را ببینید؛ آن‌کسی که خودش را بزک می‌کند، نیمه عریان می‌کند و در مرئا و منظر چشم‌های هوس آلود قرار می‌دهد، این کجا و آن کجا! او آیا می‌تواند تمدن سازی کند؟! او آیا می‌تواند قاسم سلیمانی پرورش بدهد؟! او می‌تواند انسان‌های ازجان‌گذشته پرورش بدهد؟!

از سبک زندگی اسلامی ایرانی عقب‌نشینی نکنیم

وی در ادامه بابیان اینکه گذشته از کار فرهنگی، کارهای سیاسی و روانی هم انجام می‌دهند که فرصت بیان نیست، اظهار داشت: آمار سازی‌های غلط و دروغ علیه وضعیت بانوان در ایران می‌کنند که در اغتشاشات اخیر نمونه‌ها را دیدید. از بانوان در امیال سیاسی و چالش‌هایی که ایجاد می‌کنند لیدرسازی می‌کنند و عنوان جنبش زنان به آن می‌دهند و امثال این‌ها. با کمک جریانات همسوئی که در داخل دارند سعی می‌کنند توسط کنوانسیون‌های مختلف به ایران فشار بیاورند تا از مبانی خودش عقب‌نشینی کند لذا همه ما باید نسبت به خانواده و ارکان آن و حفظ و حراست از آن جدی و کوشا باشیم و از سبک زندگی اسلامی ایرانی عقب‌نشینی نکنیم.

امام حسین مظهر رحمت واسعه الهی است

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه آرام‌آرام به ماه امام حسین و شور و حماسه محرم نزدیک می‌شویم، گفت: خیمه‌های معرفت و انسان‌سازی عَلم می‌شوند و هر کس به‌اندازه استعداد خودش از این دریای بیکران معرفت و شعور بهره می‌برد. امام حسین مظهر رحمت واسعه الهی است که هم ارائه طریق می‌کند و راه نشان می‌دهد و هم دستگیری می‌کند و به مقصد می‌رساند. هم چراغ است که راه را نشان می‌دهد و هم کشتی است که به مقصد می‌رساند.

مسجدها و هیئات را مثل همیشه پرشور حفظ کنید

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه مسجدها و هیئات را مثل همیشه پرشور حفظ کنید، گفت: مدیران محترم برای همه لحظاتِ جلساتی که دارند برنامه داشته باشند. سعی کنید همه مشارکت داشته باشند بخصوص نوجوانان و جوانان.

حتماً جلسات عزاداری را با قرآن شروع کنید

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حتماً جلسات را با قرآن شروع کنید، گفت: تصمیم امسال همه مساجد و هیئات این باشد که جلسه‌ای بدون قرآن شروع نشود. اگر کسی هم آیات تلاوت شده را کوتاه ترجمه کند خوب است. راجع به فلسفه قیام و ابعاد مختلف آن فکر و مطالعه کنید.

چشم خود را در برابر خلاف و گناه مواظبت کنید

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز افزود: برای اینکه اشک چشمتان تأثیر لازم را برای شما داشته باشد از چشم خود در برابر خلاف و گناه مواظبت کنید. طهارت زبان و چشم و گوش و قلب اساس کار است.

از زیارت عاشورا و شرکت در مجالس غافل نباشید

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه از زیارت عاشورا و شرکت در مجالس غافل نباشید، گفت: گویندگان و مبلغان محترم هم فرصت محرم را مغتنم بشمارند و در مسیر تبیین معارف و اخلاق و سیاست و حکومت دینی و دشمنی‌های نظام سلطه و شگردهایی که امروز بکار می‌بندد همان‌طور که رهبر معظم انقلاب چند روز پیش فرمودند، مجاهدت کنید. باورهای دینی و اعتقادی مخاطبین خود را بالا ببرید و ایمان و امید را در دل آنان مستقر کنید.

شعر آئینی تبلیغ و رسانه است

وی اذعان داشت: روز اول محرم روز شعر آئینی هم هست که خودش تبلیغ و رسانه است و الحمدلله استان البرز ازاین‌جهت از غنائی به خاطر شعرای خوب و مطرح برخوردار است که لازم است در جلسات از این عزیزان بیشتر استفاده شود.

شورای نگهبان به علت جایگاه راهبردی و ویژهای که در نظام اسلامی دارد بیشترین دشمنیها نسبت به او میشود

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه ۲۶ تیرماه ۱۳۵۹ شورای نگهبان با حکم حضرت امام تأسیس شد، گفت: شورای نگهبان به علت جایگاه راهبردی و ویژه‌ای که در نظام اسلامی دارد بیشترین دشمنی‌ها نسبت به او می‌شود. از زمان تشکیل این نهاد تا امروز، جریان‏های مخالف با حاکمیت دینی و حتی اشخاص هم فکر این جریانات، با شورا مخالفت کرده‌اند و گاهی کار به توهین و تضعیف کشیده شده است.

شورای نگهبان همیشه موردتوجه و حمایت امامین انقلاب بوده است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شورای نگهبان همیشه موردتوجه و حمایت امامین انقلاب بوده است، گفت: رهبر معظم انقلاب دربیانی فرمودند: «شورای نگهبان، عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنین است و در حقیقت نبض نظام اسلامی به شمار می‏رود…» بعد یک عده او را تضعیف می‌کنند؛ تنقیص و توهین می‌کنند؛ چرا؟ چون مثلاً او را رد صلاحیت کردند و یا فرمودند: «شورای نگهبان هویت موردنظر نظام و وجود و عدم وجود آن، به ‌معنای وجود و عدم وجود نظام جمهوری اسلامی ایران است»؛ یعنی اگر شورای نگهبان را بگیریم دیگر جمهوری اسلامی مشروعیت ندارد.

شورای نگهبان تا امروز نگذاشته احکام و قوانین غیر اسلامی وارد عرصه مدیریتی کشور شود

وی در ادامه بابیان اینکه سابقه تشکیل مثل این شورا در ایران به دوران مشروطیت بازمى‌گردد که دسیسه کردند و اجرائی نشد؛ اما بعد از انقلاب با دستور و پیگیری جدى حضرت امام در قانون اساسى گنجانده شد، گفت: این شورا باصلابت جلوی کسانی که ناجوانمردانه قصد دارند و داشتند اسلامیت و یا جمهوریت نظام را از بین ببرند قاطعانه ایستاد و تا امروز نگذاشته است احکام و قوانین غیر اسلامی وارد عرصه مدیریتی کشور شود.

انتقاد اشکالی ندارد اما کسی حق تضعیف و تنقیص شورای نگهبان را ندارد

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: گاهی سازمان‌یافته علیه شورای نگهبان تاخته‌اند اما به حمد الهی تا امروز بااقتدار کامل جلوی زیاده‌خواهی‌ها ایستاده است و البته این به معنای بی‌خطا بودن شورا نیست که باید با انتقاد سازنده اگر نقصی هست برطرف شود اما کسی حق تضعیف و تنقیص ندارد. خود حضرت آقا یک‌وقتی فرمودند: «من نسبت به بعضی از نظرات شورای نگهبان ایراداتی دارم مخالفت‌هایی دارم بعضی را قبول ندارم اما چیزهایی که تصویب می‌شود لازم است همه اطاعت کنند». انتقاد اشکالی ندارد و تعبیر حضرت آقا را فراموش نکنیم که فرمودند: «شورای نگهبان مانع ورود ناخالص به ارکان نظام است». خود همین کارکرد است که دشمنی‌ها را برمی‌انگیزد که چنین نهادی نباشد.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: به همه عزیزان شورا اعم از فقها و حقوق‌دان‌ها و کسانی که همکاری دارند خدا قوت عرض می‌کنیم و امیدواریم مثل همیشه در انتخابات پیش رو ارزیابی و نظارت لازم را داشته باشید.

یکی از موفقیتهای دولت روشی است که در سیاست خارجی و توسعه ارتباط با کشورهای جهان در پیش‌گرفته است

وی در بخش دیگری با اشاره به سیاست خارجی عنوان کرد: یکی از موفقیت‌های دولت فعلی برخلاف فرصت سوزی‌ها و منفعت سوزی‌ها و از بین بردن منافع ملی دولت قبل، روشی است که در سیاست خارجی و توسعه ارتباط با کشورهای جهان در پیش‌گرفته‌اند که در این نوبت دومین قاره بزرگ جهان با منابع و منافع مختلف که برای کشور ما از جهات گوناگون مزایای فراوان به همراه دارد مدنظر آقای رئیس‌جمهور بود که بعد از ۱۱ سال، سفر انجام شد با آن استقبال که در خبرها دیدید و خیلی جالب بود و بعضی صحنه‌هایش اشک‌آور هم بود از ارادت و عشقی که به خرج دادند.

سفرهای اخیر رئیس‌جمهور محترم قطعاً آوردههای فراوان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد داشت

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه به رئیس‌جمهور محترم و تیم همراه خدا قوت عرض می‌کنیم و قطعاً برای کشور آورده‌های فراوان اقتصادی و سیاسی و فرهنگی خواهد داشت، عنوان کرد: البته استکبار و حامیان داخلی از این فرصت‌ها که برای ایران فراهم می‌شود ناراحت‌اند؛ خب باشند ما هم ناراحتی خود را در جمعه با شعار همیشگی نثار آنان می‌کنیم مرگ بر آمریکا.

ایران با هیچ‌کس بر سر تمامیت اراضی خود شوخی ندارد / این‌طور نیست که اگر با کشوری تعهد داشت دست از اصول خود و یا منافع خود بکشد

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسیری که در سیاست خارجی طی می‌شود کاملاً روشن است و ایران با هیچ‌کس بر سر تمامیت اراضی خود شوخی ندارد، اظهار داشت: ایران با کشورهای متعددی قرارداد و معاهده دارد که با هرکدام در چهارچوب همان تعهدات عمل می‌کند و اگر آن‌ها هم تخلفی داشتند اعتراض می‌کند کما اینکه در جریان الحاق کِریمه و دو منطقه دیگر به روسیه ایران این کار را رسیمت نداد و اعتراض کرد و تمامیت سرزمینی کشورها را احترام گذاشت و لذا این‌طور نیست که اگر با کشوری تعهد داشت دست از اصول خود و یا منافع خود بکشد.

موضعی که روسیه نسبت جزایر سهگانه ایران گرفت کاملاً غلط بوده و باید جبران کند

وی در ادامه افزود: موضعی که روسیه نسبت جزایر سه‌گانه ایران گرفت کاملاً غلط بوده و باید جبران کند و جمهوری اسلامی هم مثل سلاطین خودفروخته گذشته نیست که خاک کشور را به اجانب بذل و بخشش کند و از یک اپسیلون هم نمی‌گذرد.

این روزها بعضی خوب چهره خود را بدون روتوش به مردم نشان میدهند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه این روزها بعضی خوب چهره‌ خود را بدون روتوش به مردم نشان می‌دهند، گفت: کسانی که برای درآمدزایی توصیه می‌کردند خوب است با امارات مذاکره کنیم برای فروش جزایر حالا زبان بازکرده‌اند کذا و کذا.

کسی نمی‌تواند در مقابل قدرت مقاومت ایران مقاومت کنند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: در دوران دفاع مقدس خواستند مناطقی را از ایران جدا کنند اما نتوانستند، مقاومت و ایستادگى مردم ایران در برابر متجاوز و پیروزى‏ هاى مکرر ایران در جبهه‏ هاى نبرد از سال دوم جنگ، خوشایند استکبار جهانى نبود. لذا در ماه ‏هاى آخر جنگ، آمریکایى‏ ها مستقیم، وارد صحنه شدند. سکوهاى نفتى ما را بمباران مى‏کردند. هواپیماهاى عراقى را برای بمباران نفت‏کش ‏های ما هدایت مى‏کردند. فرانسوى‏ ها هواپیماهاى پیشرفته سوپر استاندارد و میراژ ۲۰۰۰ در اختیار عراق گذاشتند و روس ‏ها نیز مدرن‏ترین هواپیماهاى جنگنده خود را به عراق ارسال کردند. کویت و عربستان دلار می‌دادند، آلمانى‏ ها سلاح شیمیایى در اختیار عراق مى ‏گذاشتند؛ و عراق هم گسترده از سلاح شیمایی در مناطق مسکونى و جبهه ‏ها استفاده مى‏ کرد. عملاً تحت نظارت مجامع بین ‏المللى اقدام به نسل‌کشی کرده بودند. بااین‌حال نتوانستند در مقابل قدرت مقاومت ایران مقاومت کنند تا ۲۹ تیرماه سال ۶۶ در شورای امنیت سازمان ملل ۸ قطعنامه در مورد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تصویب‌شده بود؛ اما مجبور شدند با تصویب قطعنامه ۵۹۸ در ۲۷ تیرماه سال ۶۷ و پذیرش آن توسط ایران به بخشى از مطالبه نظام اسلامى تن دهند.

وی در خاتمه تصریح کرد: بااین‌حال امام پذیرش قطعنامه را مثل نوشیدن جام زهر دانستند و به مردم علت پذیرش را توضیح دادند. متن قطعنامه را بخوانید و تحلیل حضرت آقا را که قبول را حرکتی از روی درایت و عقل دانستند را یک‌بار دیگر مرور کنید.

ارسال نظرات