۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۷۳۸۱۴۶
حجت الاسلام قاسمیان مطرح کرد؛

تلاش دشمن در رواج بی حجابی، تهدید خانواده به عنوان سلول اصلی جامعه

تلاش دشمن در رواج بی حجابی، تهدید خانواده به عنوان سلول اصلی جامعه
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مقابله قرآن با هر اقدامی که خانواده را تهدید کند، تلاش دشمن در رواج بی حجابی را تهدید خانواده به عنوان سلول اصلی جامعه، معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان عضو هیات امناء و عضو هیات علمی مجتمع حوزوی صدر، صبح امروز در هم اندیشی بزرگ آموزشی و معرفتی بانوان مبلغ استان قم که در سالن آیت الله شرعی حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: بانوان مبلغه می توانند دیگران به فرزند آوری تشویق کنند.

وی اظهار داشت: متأسفانه تصویر آینده را برای مخاطبین خود مشخص نمی کنیم؛ تصویر آینده به طور خاصی شیرین است با وجودی که معیشت دچار مشکل بوده و مسائل بی حجابی نیز به وجود آمده است؛ اتفاقات پاییز سال گذشته اتفاق بسیار خوبی بود زیرا این اتفاق در طول ده سال بالاخره می افتاد و به یکباره افتادن آن سبب شد شاخک ها تیز شود و مطالبه از مسؤولین بالا برود و راهپیمایی ها و تجمعات مطالبه گری ها شکل بگیرد.

این سخنران برجسته با بیان اینکه دشمن سر قضیه بی حجابی قسم خورده و ایستاده است، اظهار داشت: دشمنان برای پس از اربعین برنامه دارند؛ در سوره مبارکه احزاب به جنگ نرم دشمن پس از شکست در جنگ اشاره شده است که دشمن از دریچه حجاب وارد جنگ نرم می شود و آیات حجاب در وقت به خصوصی نازل شده است؛ عایشه بنت طلحه از افرادی بوده است که حجاب چندان مناسبی نداشت و پس از اتفاقاتی آیات حجاب نازل شد.

وی با اشاره به حرام سیاسی بودن حجاب از نظر رهبری بر فهم درست این مسأله تأکید کرد و اذعان داشت: خانواده سلول اصلی یک جامعه است و قرآن در مقابل هر چیزی که خانواده را تهدید کند ایستاده است؛ دشمن در قضیه حذف حجاب طراحی به خصوصی در مقابل خانواده کرده است؛ مهم ترین رزمنده های این میدان خانم ها هستند که می توانند در عرصه حضوری یا کانال های مجازی به دفاع از دین بپردازند.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه اگر جایی نشستید که دین در معرض تهمت و استهزاء است نباید سکوت کرد، تصریح کرد: در فضای مجازی هر جا دیدیم که به دین توهین می کنند باید وارد شویم؛ جهاد هزینه دارد و از هزینه ها نباید ترسید.

وی تثبیت خانواده را با ترویج و سعادت پنداری فرزندآوری ممکن دانست و افزود: فرزندآوری و تربیت نسل به خودی خود بسیار ارزشمند است؛ تبلیغ کار مردم است و روحانیون در هسته سخت این عرصه نشستند زیرا هر چیز که مردمی بشود بهتر پیش می رود؛ دین که مهندسی و پزشکی نیست که احتیاج به متخصص داشته باشد زیرا همه انسان ها باید دین داشته باشند و همه باید به هر اندازه که می توانند تبلیغ کنند.

وی با اشاره به قالب های تبلیغی مجازی و باز شدن عرصه تبلیغ اظهار داشت: از برنامه محفل در حین ضبط شاکی بودم زیرا 2دقیقه وقت برای صحبت به من می دادند و من احساس نمی کردم که مطلب مهمی را گفته ام اما بسیار بازخوردهای مثبتی داشتم؛ به این نتیجه رسیدم برای نسل امروز باید بتوانیم بسته های کوتاه معرفتی تدارک ببینیم و اینگونه می توان با نسل نوجوان ارتباط گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان دل های مردم در محرم و سفر را آماده پذیرش محتوای دینی معرفی کرد و از مبلغان خواست از فرصت این ایام برای انتقال محتوای دینی استفاده کنند.

ارسال نظرات