۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۳۸۱۶۴
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

وظایف مبلغان/ باید در زمینه «تبلیغ» به صورت فعال عمل کنیم

وظایف مبلغان/ باید در زمینه «تبلیغ» به صورت فعال عمل کنیم
حجت الاسلام والمسلمین فاضل ضمن تشریح برخی از وظایف مبلغان، تأکید کرد که در زمینه تبلیغ باید فعالانه وارد میدان شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در هم‌اندیشی بزرگ آموزشی و معرفتی بانوان مبلغ که صبح امروز یکشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، استفاده از ظرفیت تبلیغ خواهران مبلغ را لازم دانست و اظهار داشت: در دیدگاه اسلامی و باور اعتقادی تشیع تبعیت از پیامبر اکرم(ص) واجب است.

وی تطبیق رفتار و سکنات با سیره ائمه (ع) را لازم دانست و افزود: این پیروی برای ما طبق آیات و روایات در حیات دنیوی و زیست ما واجب است و شامل همه مسلمانان شده و مختص به طلاب نیست و خداوند برای پیامبران و مردان الهی نقش تبلیغ را رقم زده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: نیاز دائمی بشر به یک پیام‌رسان را خداوند در نهاد بشر گذاشته است و قرآن به عنوان مبشر مبین نیاز به مبشر دارد تا مردم را راهنمایی کند و بعد از زمان پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار (ع) خلفا و علما مبشران جامعه هستند.

وی مبلغان را همان افرادی دانست که قرآن و پیامبر اکرم(ص) از آنها نام می‌برد و بیان کرد: طلاب جانشینان پیامبران و ائمه هدی (ع) بوده و خلیفه الله در زمین هستند و وظیفه تبلیغ بر دوش آنها است که وظیفه تذکر به مردم را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل تاکید کرد: وظیفه امروز ما به عنوان مبلغان سنگین بوده و باید شأن تبلیغ پیامبرگونه را انجام دهیم و در فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید بر شأن تبلیغ شده و چون ما امروز صاحبان حکومت هستیم در تبلیغ باید فعال عمل کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از کارهایی که در جامعه فساد ایجاد می‌کند برهم خوردن تعادل جامعه است و این تبلیغ است که تعادل جامعه را بازمی‌گرداند و برای همین موضوع است که رهبری بر تبلیغ تاکید دارد تا تعادل جامعه را بازگردد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بر رفتاری لین و مهربانه در تبلیغ تاکید کرد و گفت: در تبلیغ وظایف شخصی خود را جدی بگیریم زیرا کسی که خود را در معرض جامعه قرار می‌دهد باید نسبت به آنچه تبلیغ می‌کند خود اسوه باشد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دوم و مهم دیگر برای یک مبلغ لزوم مراقبت از رفتار منش خود و خانواده خود است و ما به عنوان مبلغ باید به قرآن و دین اهتمام ویژه داشته باشیم و در مرحله سوم آرامش و امیدواری در مردم ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: نکته چهار این است که مبلغان باید در ارتباط با مردم پیشگام باشند و یک روحانی و مبلغ باید به سراغ مردم برود و منتظر آمدن مردم نباشد، همچنین کار پنجم مبلغ مبارزه با خرافات است و مزخرفات را از کلام خود دور کنیم.

وی ششمین وظیفه مبلغ را حمایت از نظام دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ما به عنوان مبلغ حمایت از حکومت اسلامی است و با وجود همه ضعف‌ها این حمایت باید با تمام قدرت انجام شود، وظیفه بعدی طلاب نیز افتخار به طلبگی است و بدانیم وظیفه بزرگی بر دوش ما است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان تقوا را برای طلاب لازم خواند و گفت: تقوا به همه امم سفارش شده و باید بدانیم در این مسیر باید انتقاد پذیر بوده و پذیرای نقص‌ها و پیشنهادهای خود باشیم تا بتوانیم در این مسیر پیروز شویم.

ارسال نظرات