۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۳۸۱۸۶
به همت مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی؛

آیین اختتامیه دوره‌های مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی برگزار می‌‎شود

آیین اختتامیه دوره‌های مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی برگزار می‌‎شود
آیین اختتامیه «دوره‌های آموزشی، مطالعاتی سطح یک معارف انقلاب اسلامی» به همراه تقدیر از نفرات برتر سه دوره‌ی برگزار شده در دفتر قم مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌‎شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه «دوره‌های آموزشی، مطالعاتی سطح یک معارف انقلاب اسلامی» با سخنرانی استاد حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک‌زایی (رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) و به همراه تقدیر از نفرات برتر سه دوره‌ برگزار شده در دفتر قم مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌‎شود.

مرحله اول دوره‌های آموزشی مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی با ثبت نام و گزینش تعداد ۱۰۰ نفر از خواهران در تیرماه ۱۳۹۹ آغاز و تا اسفند ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت و دوره دوم سطح یک معارف انقلاب اسلامی نیز با تعداد ۱۵۰ نفر خواهران و دوره سوم با تعداد ۹۰ نفر برادران از مهر ۱۳۹۹ شروع به فعالیت نمود.

در دوره‌های مذکور نخست کتاب‌ها فصل بندی شده و محدوده مطالعاتی تعیین می‌شود و پس از مطالعه، نفرات دوره به گروه‌های ۳ تا ۶ نفره مباحثه‌ای تقسیم شده و به انجام مستمر و منظم مباحثات می‌پردازند؛ در این دوره‌ها ارزیابی مستمر و برگزاری آزمون‌های مهارتی تستی، تشریحی پژوهشی بعد از اتمام هر سر فصل توسط موسسه انجام می‌گیرد.

منابع سطح یک معارف انقلاب اسلامی ۲۰ عنوان کتاب در حوزه اندیشه امامین انقلاب اسلامی است که در سرفصل‌های مختلف از قبیل: آشنایی با زندگی معظم له (کتاب خون دلی که لعل شد)، آشنایی با سیره مبارزاتی اهل بیت علیهم السلام، تفسیر قرآن، سیاست و روش تحلیل سیاسی، اقتصاد توسط اساتید مجرب ارائه می‌گردد.

مراسم اختتامیه «دوره‌های آموزشی، مطالعاتی سطح یک معارف انقلاب اسلامی» در روز دوشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۲، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در شهر مقدس قم، خیابان شهدا، کوچه ۲۸، مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند پخش زنده این مراسم را  از طریق هیئت آنلاین مشاهده نمایند.

آیین اختتامیه «دوره‌های آموزشی، مطالعاتی سطح یک معارف انقلاب اسلامی» برگزار می‌‎شود.

ارسال نظرات