۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۳۸۱۹
آیت الله مکارم شیرازی:

انتقاد منطقی تنها در فضای آرام، موثر واقع خواهد شد/ راهپیمایی 22 بهمن با شکوه تر از هر سال برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت برگزاری با شکوه راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و گفت: ما باید با جان و دل از این نظام که با خون های پاک هزاران شهید و زحمات فراوان بزرگان دین به دست آمده پاسداری کرده و آن را با جان و دل حفظ کنیم.
درس خارج آيت الله مکارم شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار شد با گرامی داشت دهه مبارکه فجر گفت: این دهه، دهه تولد نظام جمهوری اسلامی ایران است و بحمدلله در حال حاضر اوضاع آرام است و باید برای حفظ آن تلاش کرد.


این مرجع تقلید تاکید کرد: باید آرامش از سوی تمام علاقه مندان و وفاداران به نظام حفظ شود و رسانه ها و جراید نیز باید از طرح مطالب تفرقه انگیز پرهیز کنند.


وی در ادامه بر ضرورت برگزاری با شکوه راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و گفت: همگی باید دست به دست هم بدهیم تا این راهپیمایی با شکوه تر از سالیان قبل برگزار شود.


این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط کشور اظهار داشت: انتقاد منطقی رمز پیشرفت هر جامعه است اما باید توجه داشت این انتقاد منطقی تنها در فضای آرام، موثر واقع خواهد شد.


استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما این نظام را به قیمت خون پاک هزاران شهید ، مشکلات جانبازان و آزادگان و همچنین تبعید ، حصر و شکنجه بزرگان دین به دست آورده ایم و باید از این نظام با جان و دل پاسداری کرده و از آن چه به آن آسیب می رساند بپرهیزیم.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به مساله هدفمند کردن یارانه ها تاکید کرد: اگر در هدفمند کردن یارانه ها مدیریت صحیح و دقیقی نباشد مشکل آفرین است.


وی تاکید کرد: آیا می شود بدون وجود فضای آرام این جراحی بزرگ انجام شود.


این مرجع تقلید در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر رسانه های خارجی همگی سخن از براندازی می زنند و در این شرایط وفاداران به نظام و انقلاب باید مراقب شیطنت های بیگانگان باشند و کاری نکنند که دشمن شاد شود.


این مرجع تقلید خواستار حفظ وحدت کلمه و هوشیاری و تدبیر وفاداران به نظام برای خنثی کردن توطئه های دشمن شد و گفت: دشمن می خواهد انرژی هسته ای را از ما بگیرد و ما را به خود وابسته کند و از طریق تحریم ما را تحت فشار قرار دهد.


این مرجع تقلید با بیان اینکه الان سخن از ایجاد اختلاف نیست بلکه آنها از براندازی سخن می گویند بیان داشت: دشمنان ما همواره مشغول توطئه چینی علیه ما هستند و ما باید با وحدت آنها را ناکام کنیم و با آرام نگه داشتن فضا وحدت خود را در برابر دشمنان حفظ نماییم.


وی تاکید کرد: آن چه وظیفه ما است هشدار دادن و سفارش و توصیه کردن است شما طلبه ها هم در این شرایط وظیفه حساسی دارید./924/پ202/ج

ارسال نظرات