۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۷۳۸۲۵۹
رئیس جمهور:

پروژه پتروشیمی گچساران نماد تبدیل تهدید به فرصت است

پروژه پتروشیمی گچساران نماد تبدیل تهدید به فرصت است
آیت‌الله رئیسی در مراسم افتتاح پتروشیمی گچساران با بیان اینکه این پروژه ارزش افزوده ایجاد می‌کند و جلوی خام فروشی را می‌گیرد، تصریح کرد: ایجاد اشتغال و رشد تولید از دیگر ویژگی‌های این پروژه عظیم است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم افتتاح پتروشیمی گچساران ضمن تقدیر از مسؤولان و دست‌اندرکارانی که در راه‌اندازی این پروژه نقش داشتند، گفت: امروز در جهت رشد تولید و اشتغال و ما می‌توانیم گام بزرگی برداشته شد.

وی با بیان اینکه امروز نشان دادیم کارها به نتیجه می رسد گام بزرگی برداشته شد این حرکت را اقدامی جهت امیدواری مردم عنوان کرد.

آیت الله رئیسی ضمن تشکر از اقدامان وزارت نفت تصریح کرد: روند تولید در پتروشیمی گچساران به صورت زنجیره‌ای است و مجموعه‌های پایین دستی را درگیر فعالیت می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این پروژه ارزش افزوده ایجاد می‌کند و جلوی خام فروشی را می‌گیرد، افزود: ایجاد اشتغال و رشد تولید از دیگر ویژگی‌های این پروژه عظیم است.

آیت الله رئیسی ایرانی بودن این پروژه را از دیگر ویژگی‌های مهم آن دانست و تصریح کرد: مهندسین ایرانی این پروژه را با ابزار ایرانی به نتیجه رساندند.

وی ضمن تأکید بر ایجاد اشتغال برای مردم استام کهگیلویه و بویراحمد افزود: پروژه پتروشیمی گچساران برای 3 هزار نفر اشتغال‌زایی می‌کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از کارهای ضروری جمع‌آوری گازهای مشعل از سطح کشور است،‌ تأکید کرد: این گازهای مشعل‌ که ایجاد آلایندگی می‌‌کند و برای سلامتی مردم این مناطق مضر است با پیگیری های وزیر در حال جمع آوری است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: گازهای مشعل باید زودتر جمع آوری و تبدیل به خوراک صنایع و پتروشی‌ها تبدیل شود.

وی از اختصاص 2600 میلیارد تومان برای مسئولیت‌های اجتماعی مانند خدمات شهری و درمانی خبر داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقداماتی نظیر احداث پتروشیمی گچساران برای کشور ثروت‌آفرین است، گفت: اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران برای کل کشور ثروت تولید شود عالی است اما نیازهای استان هم باید در نظر گرفته شود.

آیت الله رئیسی در بخش پایانی سخنان خود هنر ملت ایران را تبدیل تحریم و تهدید به فرصت عنوان کرد و افزود: پروژه پتروشیمی گچساران نیز نماد تبدیل تحریم و تهدید به فرصت است.

ارسال نظرات