۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۷۳۸۲۸۳
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

نماز روز آخر ماه ذی الحجه فراموش نشود

نماز روز آخر ماه ذی الحجه فراموش نشود
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ضمن اشاره به فرارسیدن ماه محرم و روزهای عزاداری امام حسین(ع) بر توجه و اقامه نماز آخر ماه ذی الحجه تأکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به روایتی صلوات را بهترین ذکر، دعا و توسل کوتاه به پیامبر و آل محمد صلی الله علیه و آله دانست و اظهار داشت: ذکر بلند صلوات آثار و برکات فراوانی را در دنیا و آخرت به همراه دارد؛ پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند؛ نزدیکترین و سزاوارترین افراد روز قیامت کسانی هستند که در دنیا زیاد صلوات بر محمد و آل محمد می فرستند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه به روزهای پایانی ماه ذی الحجه و آغاز محرم الحرام اشاره نمود و ابراز داشت: برای روز آخر ماه ذی الحجه دو رکعت نماز نقل شده است، که بعد از سلام نماز، دعای مخصوصی دارد که انسان در آن طلب مغفرت برای گناهان و غفلت‌های یک سال گذشته می‌کند.

وی بر اهمیت شرکت در مجلس روضه اباعبدالله الحسین علیه السلام و شنیدن موعظه تأکید نمود و اظهار داشت: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند؛ « کَلِمَةُ الحِکمَةِ یَسْمَعُها المؤمنُ خَیرٌ مِن عِبادَةِ سَنةٍ»، سخن حکیمانه ای را که مؤمن بشنود بهتر از عبادت یک سال است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد با بیان این که در روایتی هم نشینی با یک عالم از ۱۲ هزار ختم قرآن کریم بالاتر ذکر شده است، اظهار داشت: عالم دید و نگاه انسان را تغییر داده، آدمی را با قرآن و آموزه های الهی آشنا و مأنوس می سازد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر افزود: عبادت را نباید در دعا و ذکر نماز خلاصه نمود؛ چرا که بر اساس روایات اسلامی شنیدن موعظه برای کسب علم و آگاهی و نیز ارتقای فهم و معرفت عبادت بسیار بزرگی است که تأثیرات بسیاری بر شکل‌گیری زندگی مومنانه انسان دارد.

وی به ارزشمندی مجالس روضه و عزاداری سید الشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: اگر در جمعی کسی گریه کند و دل دنیای‌اش بشکند و خدایی شود، خداوند متعال به همه آن جمع رحم خواهد نمود و رحمتش را نثار آن گروه خواهند کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد در بخش دیگری از سخنان خود به شور وصف ناپذیر ملت ایران در ایام محرم اشاره کرد و با بیان این که ایام محرم روز تمسک به کشتی نجات سید الشهدا علیه السلام است، خاطرنشان ساخت: ایام محرم در تمام کشورهای دنیا مجلس عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام برپاست و همه جهان از موج نورانی معرفت عاشورایی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به برپایی دسته های عزاداری ده‌هزار نفری در برخی از کشورهای جهان گفت: همانا حسین علیه السلام دری از درب‌های بهشت است، هرکسی با حسین علیه السلام عناد بورزد حتی بوی بهشت هم به مشامش نخواهد رسید. درب بهشتی سید الشهدا نه تنها به روی تمام مومنین و مسلمانان، بلکه به روی تمام مشتاقان اباعبدالله الحسین علیه السلام باز است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به روایت « لِکلِّ شَیءٍ أساسٌ، وَ أساسُ الإسلامِ حُبُّنا أهلَ البَیتِ»، محبت اهل بیت علیهم السلام را ریشه و اساس دین دانست و تصریح کرد: محبت اهل بیت علیهم السلام برای غیر مسلمانان نیز فایده دارد؛ یا عاقبت به خیر و بهشتی می‌شود، یا عذابشان کم و یا وسعت رزق در دنیا پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، پیامبر را منظر امت، مولی الموحدین علی علیه السلام را معلم و هادی امت دانست و یادآور شد: در این روایت شکل‌گیری احسان و نیکی ها را در سایه سار برکت امام حسن علیه السلام ذکر شده، بر تمسک به امام حسین علیه السلام و چنگ زدن به این کشتی نجات و چراغ هدایت تصریح شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که سعادت انسان در تمسک به حسین علیه السلام و حسینی زیستن است، خاطرنشان ساخت: بر اساس روایتی تنها چیزی که باعث شد تا خداوند متعال توبه حضرت آدم را بپذیرد، تمسک به پنج تن آل عبا و گریه بر امام حسین علیه السلام بود. بهشت از نور جمال امام حسین علیه السلام خلق شده است.

ارسال نظرات