۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۷۳۸۳۲۴

آغاز تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در دومین سه شنبه متوالی

آغاز تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در دومین سه شنبه متوالی
برای دومین هفته متوالی، معترضان به اصلاحات قضایی نتانیاهو در «روز اختلال» به خیابان‌ها آمدند.

برای دومین هفته متوالی معترضان صهیونیست در روز سه شنبه که آن را «روز اختلال» نام گذاری کرده اند،  به خیابان‌ها آمدند. سازمان‌دهندگان می‌گویند که تظاهرات روز سه‌شنبه «یک هفته بی‌سابقه مقاومت مدنی و نافرمانی از اصلاحات قضایی را آغاز می‌کند».

به گزارش اسرائیل هیوم، هزاران صهیونیست از ساعت ۶:۳۰ صبح روز سه‌شنبه با اعلام «روز مقابله» در سراسر اراضی اشغالی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو، تظاهرات خود را از مرکز تل‌آویو آغاز کردند.

تظاهرکنندگان ورودی وزارت جنگ در تل آویو را مسدود کردند. خیابان‌های مرکزی کاپلان و مناخیم بگین به دلیل اعتراضات بسته شد. معترضان همچنین تردد در بزرگراه ۲ را مسدود کردند.

سازمان دهندگان در حال برنامه ریزی "اقدامات متنوع و مصمم با هدف پایان دادن به بازنگری قضایی هستند. " انسداد جاده‌ها در سراسر اراضی اشغالی پیش بینی می‌شود.

رهبران اپوزیسیون اسرائیلی‌ها را ترغیب کردند که اعتراضات را تشدید کنند، زیرا ائتلاف حاکم در حال پیشبرد برنامه‌های خود برای اصلاحات قضایی است.

انتظار می‌رود این لایحه تا پایان ماه جاری به تصویب برسد. اوایل روز یکشنبه، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد تهدید نیرو‌های ذخیره ارتش اسرائیل که در صورت تصویب این قانون در محل خدمت خود حاضر نخواهند شد، هشدار داد و این امر باعث نگرانی در مورد آمادگی ارتش شد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات