۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۳۸۳۹۱
بن سلمان:

امارات به ما از پشت خنجر زد

امارات به ما از پشت خنجر زد
وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت در ماه‌های اخیر اختلافات میان عربستان و امارات بر سر موضوعات ژئوپلیتیکی و اقتصادی بالا گرفته است.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی گفت که ولیعهد عربستان به آرامی مسیر متفاوتی را نسبت به امارات ترسیم می‌کند و به دنبال ایفای نقش رهبری بیشتر در خاورمیانه است.

وال استریت ژورنال در این گزارش اشاره می‌کند، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی سال گذشته در گفتگوی خصوصی با خبرنگاران، امارات را تهدید به اعمال تحریم کرده بود.این تهدید در بحبوحه شکاف فزاینده بین بن سلمان و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور امارات متحده عربی است که با اختلافات بر سر سیاست‌های منطقه‌ای و محدودیت‌های اوپک خود را نشان داده بود.

ولیعهد در نشست خبری ماه دسامبر به خبرنگاران گفت که فهرستی از خواسته‌ها را به ابوظبی ارسال کرده و هشدار داده که اگر امارات به تضعیف پادشاهی در این کشور ادامه دهد، عربستان سعودی اقدامات تنبیهی علیه متحد منطقه‌ای خود انجام خواهد داد.

افرادی که در این نشست خصوصی حضور داشتند به نقل از بن سلمان می‌گویند که او خطاب به رییس جمهور امارات گفته بود: «این بدتر از کاری است که من با قطر انجام دادم.» محمد بن سلمان به خبرنگاران سعودی گفت: «امارات از پشت به ما خنجر زده است. آن‌ها خواهند دید که من چه کاری می‌توانم انجام دهم.»

وال استریت ژورنال می‌نویسد: این شکاف نشان دهنده رقابت گسترده‌تر برای نفوذ ژئوپلیتیکی و اقتصادی در خاورمیانه و در بازار‌های جهانی نفت است که با کاهش نفوذ آمریکا در منطقه تشدید شده است. هر دو کشور همچنین در حال همکاری با روسیه و چین هستند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات