۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۳۸۴۹۵
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

اساس پیام عاشورا، امر به معروف است

اساس پیام عاشورا، امر به معروف است
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: اساس قیام امام حسین(ع) در عاشورا احیای امر به معروف و بصیرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در دیدار پرسنل و اساتید دانشگاه صنعتی کرمانشاه از جوانان به‌عنوان سرمایه های ارزشمند مادی و معنوی یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به جدال حق و باطل در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: جدال بین جبهه حق و جناح باطل در طول تاریخ بشریت وجود داشته، لذا حضرت امام حسین (ع) برای احیای جبهه حق به مقابله با جنود باطل پرداخت زیرا اساس دین در حال محو شدن بود.

وی ضمن اشاره به اهمیت محافل جوانان مومن و انقلابی افزود: بر همه مسئولان محترم فرض است که در کنار جوانان حضور یابند سخنانشان را بشنوند و در کنارشان باشند، زیرا محافل جوانان مخلصانه و پر برکت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: حضرت سیدالشهداء (ع) جان ارزشمند خود و خانواده را فدای اسلام کرد، زیرا اسلام بسیار ارزشمند است، چون انسان را کامل می کند و حضرت سید الشهدا (ع) برای کامل کردن ما شهید شد، لذا باید همه ما به سوی تکامل و بندگی خداوند متعال قدم برداریم.

این استاد برجسته حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: ذوب در اسلام برای انسان مقبولیت، محبوبیت و اعتبار دنیا و آخرت به ارمغان می آورد، لذا می بینیم شاگردان امام راحل که هرکدام رکنی در حوزه معرفتی بودند عاشق رفتار و گفتار امام راحل بودند.

وی با مهم دانستن فریضه امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: اهمیت امر به معروف تا به آنجاست که در جنگ فکری بین حق و باطل در صراط حق قرار می گیرد و باعث می شود نام مبارک او تا دنیا دنیاست بر زبان صراط حق ساری و جاری باشد./۱۴۰۰/

ارسال نظرات