۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۷۳۸۵۲۷
حجت الاسلام ظهیری:

بانوان عزادار امام حسین وظیفه سنگین تری نسبت به حجاب دارند

بانوان عزادار امام حسین وظیفه سنگین تری نسبت به حجاب دارند
حجت الاسلام ظهیری وظیفه بانوان امام حسین(ع) نسبت به حجاب را نسبت به دیگران سنگین تر دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ظهیری استاد حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری شب سوّم محرّم الحرام هیئت خادم الرضا(ع) که در ورزشگاه حیدریان قم برگزار شد، گفت: دوستان ائمّه معصومین (ع) به مجالس سیّد الشّهدا (ع) ارادت بسیار ویژه ای دارند و خودشان گفتند که اگر پرچم برای معصومین برپا کنید مطمئنا خبر این جلسات به ما می رسد.

وی با بیان اینکه خبر این جلسات به محضر حضرت ولیّ عصر (عج) خواهد رسید گفت: طوری باید در مجالس عزاداری عرض ادب کرد که مایه دلخوشی وجود مبارک امام زمان(عج) شویم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شب گذشته هم اشاره کردیم که یکی از سوالات بسیار مهمّی که بخصوص در فکر جوان مطرح می شود در مورد رابطه با اهل بیت (ع) و این است که در این عالم نجات با کیست؟

وی اضافه کرد: خاتم الأنبیاء و اهل بیت (ع) در پاسخ به این سوال خیلی کوتاه فرمودند که نجات با کسی است که متمسّک به قرآن و متوسّل به عترت شده باشند و اگر کسی این دو را نداشته باشد و در جمع متمسّکان به قرآن و در جمع متوسّلان به ائمه معصومین (ع) قرار نگیرد، این فرد گمراه است.

حجت الاسلام ظهیری بیان داشت: اوّلین ویژگی کسی که متمسّک به قرآن می شود اعتقاد به قرآن است و به قرآن کریم نمی توان به چشم یک کتاب تاریخی نگاه کرد زیرا قرآن فقط معجزه ما مسلمانان نیست و اگر کسی آن را منحصر به ما مسلمانان بداند معرفتش کامل نیست.

وی اظهار داشت: مسیحیت، یهودیت و ادیان دیگر هم به قرآن مدیون هستند و من تعجّب می کنم که یک مسیحی بایستد و جلوی چشمش بی احترامی به قرآن کنند و قرآن را آتش بزنند و هیچ نگوید.

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) گفت: متاسفانه قرآن بین ما مسلمانان مهجور است و باید قرآن را از این مهجوریت خارج کنیم. 

وی با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) بعد از رحلت رسول اکرم (ص) تا مدتی به مسجد نمی آمدند و وقتی از ایشان علّت را پرسیدند، فرمودند که در حال جمع آوری قرآن هستم و این قرآن همان قرآن بوده و حفظ شده است.

حجت الاسلام ظهیری با بیان اینکه خداوند شفا را در تربت امام حسین(ع) قرار داده است عنوان داشت: پسر جوانی پرسید که ما خیلی تربت خورده ایم اما اثری ندیده ایم و مانند همین سوال را از امام صادق (ع) پرسیده اند و ایشان فرمودند که دست آلوده خود را به تربت می زنید و با بدن آلوده ای که احتیاج به غسل دارد به آن دست می زنید و پاهای خود را دراز می کنید و اعتقادی هم به آن ندارید و انتظار دارید که این تربت برای شما شفاء باشد؟

وی بیان داشت: ما هم باید قرآن را در زندگی خود پیاده کنیم و صرفا آن را برای طاقچه یا فقط بعنوان تبرّک مورد استفاده قرار ندهیم.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از صدور مجوز سوزاندن قرآن در یکی از کشورهای اروپایی گفت: جا دارد که اگر ما مسلمانان از این غم بمیریم و سلمان رشدی ملعون هم وقتی در مورد قرآن اراجیف گفت مرحوم حضرت امام خمینی (ره) او را مهدورالدّم اعلام کردند و این در حالی بود که او البته فقط به قرآن ناسزا گفته بود و آتش هم نزده بود.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است گفت: باید به قرآن اعتماد کنیم اما اعتماد نمی کنیم و نتیجه آن نتیجه بسیار نامطلوبی است.

حجت الاسلام ظهیری خاطرنشان کرد: زن در قرآن کریم شب است و مرد روز است و اصل در شب است نه روز. لیله القدر مادر ما صدّیقه کبری و نهار هم امیرالمومنین است و دختر جوان شب است و چون شب است باید در پرده حجاب بماند و این مسئولیت برای عزاداران امام حسین(ع) سنگین تر است.

وی بیان داشت: حضرت سیّدالشّهدا(ع) از خاتم الانبیاء نقل می کنند که عمل شخص هیچ سودی به حالش ندارد مگر آنکه از راه پیوند با ما عملش رنگ گرفته باشد و این مودّت باید باشد تا سعادت اتفاق بیافتد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قدر لحظات حضور خود در هیئت را بدانید گفت: من کسانی را می شناسم که شاید 50 سال از خداوند عمر گرفته اند اما در طول عمر خود حتی 5 محرّم را نیز درک نکرده اند یا کسانی که 30 سال در قم زندگی می کنند اما 30 بار هم به حرم حضرت معصومه (س) نرفته اند و این کم توفیقی است.

وی با بیان اینکه کسی که مغازه خود را ببندد و به مجلس امام حسین(ع) بیاید خدا مشکلات دنیا و آخرت او را حل می کند گفت: کسی که این ایام و روز عاشورا را به عزا و ماتم بپردازد خداوند روز قیامت را روز شادی او قرار می دهد.

حجت الاسلام ظهیری عنوان داشت: نبستن مغازه در ایام عزاداری حرام نیست اما در مرام عشّاق جرم است و بی شک کسی که کسب و کارش را در روز شهادت و برای مراسم عزاداری تعطیل می کند، خداوند به زندگی او برکت خواهد داد و برای او جبران خواهد شد.

محمدحسین چاوشی

ارسال نظرات