۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۳۸۶۱۷

فراخوان مقالات همایش سال تأسیس کتابخانه فاطمی

فراخوان مقالات همایش سال تأسیس کتابخانه فاطمی
همایش هشتصد و پنجاهمین سال تأسیس کتابخانه فاطمی حرم حضرت معصومه(س) در آبان جاری برگزار خواهد و علاقه مندان می‌توانند تا ۳۰ مرداد چکیده مقالات خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اشرف عبدی مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به تعیین ۳۰ مردادماه به عنوان مهلت پایان برای ارسال چکیده مقالات اظهار کرد: همایش هشتصد و پنجاهمین سال تأسیس کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) با مشارکت و همکاری نهادهای حوزوی، دانشگاهی و فرهنگی برگزار می شود.

وی گفت: «تبیین اهمیت، نقش، کارکرد، تأثیر و جایگاه کتابخانه در سطح بین‌المللی»، «تبیین جایگاه و نقش کتابخانه در انسجام و عمق‌بخشی به هویت ملی و تقویت مبانی دینی، فرهنگی و اجتماعی کشور به‌ویژه شهر قم»، «تبیین و ترسیم جایگاه کتابخانه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب در تمدن نوین اسلامی»، «آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری کتابخانه، مرکز اسناد و موزه فاطمی»، «تبیین خدمات متقابل کتابخانه و گروه‌های ویژه مانند زنان، شخصیت‌های علمی حوزوی و دانشگاهی، دولت مردان و سیاستمداران» محورهای اصلی این همایش در بخش علمی است.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: در بخش ترویجی نیز که با موضوع کتاب، کتابخوانی و کتابخانه برگزار می شود علاقه مندان می توانند در قالب های تجربه نگاری و خاطره‌نویسی، قصه‌گویی، قطعات ادبی و شعر، عکاسی، ایده پردازی، تولیدات رسانه‌ای (موشن گرافی، اینفوگرافی، پادکست، فیلم کوتاه و کلیپ)، آثار هنری (نقاشی، خطاطی و …)، معرفی کتاب‌های برگزیده به‌صورت مکتوب و غیر مکتوب، خوانش کتاب‌های برگزیده سنین مختلف و ارسال صوت، راه‌اندازی حلقه‌های کتاب‌خوانی خانوادگی، دوستانه و غیره و ارسال گزارش تصویری و مکتوب، ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در شبکه‌های اجتماعی و ارسال گزارش تصویری و مکتوب به دبیرخانه ای همایش در این همایش شرکت کنند.

وی تصریح کرد: همایش هشتصد و پنجاهمین سال تأسیس کتابخانه فاطمی در تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۲ در کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود و مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه این همایش تا۳۰ مرداد ۱۴۰۲ خواهد بود.

حجت الاسلام عبدی تأکید کرد: این همایش به‌صورت رسمی برگزار می‌گردد و کلیه مقالات این همایش در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و نویسندگان کلیه آثار از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده خواهند نمود.

گفتنی است، شماره دبیرخانه همایش هشتصدو پنجاهمین سال تأسیس کتابخانه فاطمی ۰۲۵۳۷۸۴۰۷۵۴ است و علاقه مندان می توانند جهت اطلاع بیشتر به نشانی اینترنتی haramlibconf.qom.ac.ir مراجعه کنند.

ارسال نظرات