۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۳۸۶۲۷

مشکل بیش از ۵ هزار بازنشسته برای دریافت وام تا ۲ روز دیگر حل می‌شود

مشکل بیش از ۵ هزار بازنشسته برای دریافت وام تا ۲ روز دیگر حل می‌شود
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم پیگیری شود.

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: در دو سال گذشته سامانه‌ای را با کانون عالی بازنشستگان، بانک رفاه و تامین اجتماعی ایجاد کرده ایم که بازنشستگان بدون مراجعه حضوری از طریق سامانه مراجعه می‌کنند و درخواست وام می‌دهند. ۳۵ هزار فقره وام توزیع کردیم و اشکالاتی برای ۵ هزار و ۶۰۰ نفر به وجود آمده و مشکل آن‌ها را هم تا ۲ روز دیگر حل می‌کنیم. 

وی ادامه داد: بازنشستگان اگر چک برداشتی و اقساط معوقه نداشته باشند این مشکلات هم برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد. ما تاکنون یک میلیون وام سامانه‌ای به مبلغ ۵، ۷، ۱۰ و ۱۲ میلیون به آن‌ها اعطا کرده و می‌کنیم. برای پرداخت این وام‌ها چند ارگان مسئول هستند و فقط کانون عالی بازنشستگان تصمیم گیرنده نیست. 

بیات در ادامه بیان کرد: دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم پیگیری شود. فلسفه بیمه تکمیلی این است که در بخش درمان به جامعه هدف خدمات بدهیم، ۴ میلیون و ۱۵۰ نفر تحت پوشش ما هستند و با آتیه سازان هم قرارداد داریم. 

وی ادامه داد: توجه خاصی هم به بیماران صعب العلاج و بیماران سرطانی داشته ایم. شرکت بیمه گر با ۸۰۰ بیمارستان قرارداد دارد و ما تلاش داریم هم از درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی استفاده کنیم و هم تلاش کردیم پرداخت از جیب جامعه هدف را کم کنیم.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات