۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۳۸۶۳
معاون رییس جمهور:

تنها راه اصلاح اقتصاد، هدفمند کردن یارانه هاست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میر تاج الدینی بهبود وضعیت قشر متوسط جامعه را اولین نتیجه هدفمند کردن یارانه ها در کشور دانست.
حجت الاسلام محمدرضا مير تاج‌الديني نماينده مردم تبريز و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي


حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه ها در کشور باید خیلی زودتر از اینها اجرا می شد، چرا که این طرح یکی از ضروری ترین برنامه های دولت می باشد که باید از آن حمایت شود تا در مسیر درست پیش رود.

وی نگاه درست، اصولی و کارشناسی شده به بحث هدفمند کردن یارانه ها را از ضروریات اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: عده ای مطرح می کنند که اجرای این طرح برای جامعه تهدید است، ولی دولت این را یک فرصت قلمداد کرده و اجرای آن را مایه رفاه و برخوردار شدن متوازن قشر متوسط و ضعیف جامعه از یارانه ها می داند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی ادامه داد: هدفمند کردن یارانه ها اگر درست عمل نشود، تهدید است، ولی اگر درست و با برنامه ریزی صحیح اجرا شود، بهترین فرصت برای مملکت محسوب شده و در حل مشکلات مردم موثر خواهد بود.

وی بهبود وضعیت قشر متوسط جامعه را اولین نتیجه هدفمند کردن یارانه ها در کشور عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر هفت دهک پایین جامعه از 30 درصد یارانه ها استفاده می کند و هدف دولت از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، فراهم کردن امکان برخورداری حداقل 50 درصد مردم جامعه از یارانه ها می باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: تنها راه اصلاح اقتصاد مملکت، هدفمند کردن یارانه هاست و در راستای اجرای این طرح، بالطبع نگرانی هایی در بین مردم بوجود خواهد آمد که لازم است همه مسؤولان به نقش خود عمل کرده و با تبلیغات صحیح جلوی برخی نگرانی های احتمالی مردم را بگیرند./935/ت302/ج

ارسال نظرات