۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۳۸۷۸۸
معاون صنعتی وزارت دفاع:

موشک «حاج قاسم» تحویل سپاه می‌شود

موشک «حاج قاسم» تحویل سپاه می‌شود
افشین نادری شریف ضمن ارائه توضیحاتی درباره ویژگی‌های موشک ابومهدی از تحویل موشک بالستیک حاج قاسم به سپاه در هفته صنعت دفاعی موشک خبر داد.

افشین نادری شریف معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم الحاق موشک ابومهدی در جمع خبرنگاران درباره ویژگی‌های این موشک  طی سخنانی اظهار داشت: «وقتی که از هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم، سطوح مختلفی دارد که پایین‌ترین و کمترین سطح آن بینایی است. مانند بمب‌های هوشمند که هم سیکر و هم دوربین دارد، این پایین‌ترین سطح هوشمندی است.»

وی با تاکید بر بهره‌مندی این موشک از هوش مصنوعی گفت: «سامانه فرماندهی و کنترل این موشک و همچنین سکوی پرتاب آن راهکنشی است و می‌تواند پس از شلیک جابجا شده تا دشمن نتواند محل شلیک را کشف کند. علاوه بر این سامانه فرماندهی  و کنترل موشک ابومهدی این قابلیت را به فرمانده می‌دهد تا اگر در طی مسیر حرکت موشک،‌ هدف با ارزش‌تری را پیدا کرد مسیر موشک را به سمت آن هدف تغییر دهد.

برد موشک ابومهدی نیز یکی از ویژگی‌های مهم این موشک است. وقتی ما موشک راهبردی با برد 1000 کیلومتر در اختیار داریم این بدان معنی است که دشمن باید 1000 کیلومتر از سواحل ما فاصله بگیرد و شناورهایش را به همین میزان از سواحل ما دور کند.»

نادری شریف همچنین درباره برنامه وزارت دفاع در حوزه موشک‌های بالستیک گفت: «در این زمینه نیز برنامه‌های خوبی پیش بینی شده است و انشاالله در هفته صنعت دفاعی موشک بالستیک شهید حاج قاسم به نیرو هوافضای سپاه تحویل خواهد شد.»

ارسال نظرات