۰۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۷۳۸۸۳
با حضور آیت الله نورمفیدی؛

نخستین نمایشگاه فرهنگ مناسبت‌های مذهبی در گلستان گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ نخستین نمایشگاه فرهنگ مناسبت‌های مذهبی در گلستان با حضور آیت الله نورمفیدی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی راه اندازی شد.
نخستین نمایشگاه فرهنگ مناسبت‌های مذهبی در گلستان گشایش یافت


به گزارش خبرگزاری رسا در گرگان، علی اکبر بصیرنیا، مجری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در سه بخش نمایشگاهی، صحرای کربلا و عصر عاشورا و حسینیه به منظور ارائه محصولات فرهنگی تائید شده، حذف خرافات و پیرایه های منفی، ارائه یک الگوی مناسب برای مناسبت های دینی، ظهور و بروز قابلیت های استان در عرصه مناسبت های دینی و ایجاد یک پل ارتباطی بین دستگاه های فرهنگی و دستگاه های مذهبی غیردولتی در 34 غرفه برپا شده است.

وی افزود: در این غرفه‌ها محصولات سخت افزاری شامل ابزار و وسایل کمک کننده در ترویج فرهنگ دینی و بخش نرم افزاری شامل مسائل قابل استفاده به عنوان محتوا برای مناسبت های مذهبی و دینی و حذف پیرایه ها و خرافات منفی و معرفی یک فرهنگ و ارزش به نمایش گذاشته شده است.

بصیرنیا تصریح کرد: برگزاری برنامه های متنوع تعزیه خوانی و پرده خوانی، عرضه محصولات فرهنگی، غرفه پخت غذاهای مناسبت های مذهبی و محلی، برگزاری آیین های بیارجمندی ها، سیستانی ها، رامیان و ذکر خنجر اقوام ترکمن، اجرای مسابقات فرهنگی و مذهبی، پاسخ به سوالات و شبهات دینی و اطعام تبرکی به بازدیدکنندگان از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

وی گفت: در برپایی این نمایشگاه دستگاه های فرهنگی و موسسات وابسته به دستگاه های فرهنگی و غیردولتی استان مشارکت دارند.

به گفته بصیرنیا، این نمایشگاه تا دهم بهمن ماه صبح ها از ساعت 9تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 20برای بازدید عموم دایر است./950/پ202/ص

ارسال نظرات