۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۷۳۸۸۷۷

افراد دارای علائم سرماخوردگی به صورت مجازی عزاداری کنند

افراد دارای علائم سرماخوردگی به صورت مجازی عزاداری کنند
معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند به صورت مجازی و از طریق رسانه ملی، مراسم عزاداری را دنبال کنند.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: برای خنک نگه داشتن انواع مایعات مانند شربت از غوطه ور کردن مستقیم قالب های یخ جلوگیری کرده و به صورت غیر مستقیم مایعات را  خنک کنید. برخی از دستگاه های یخ ساز، متصل به آب شرب است و باید از این نوع یخ های بهداشتی استفاده کرد.

به گفته وی برای توزیع غذای نذری از  ظروف یکبار مصرف مناسب استفاده شود همچنین برای توزیغ مایعات داغ باید از لیوان های یکبار مصرف مناسب استفاده شود.

افراد دارای علائم سرماخوردگی به صورت مجازی عزاداری کنند

او بیان کرد: با توجه به حضور پر شور مردم ، اگر مراسم عزاداری در محیط بسته انجام می شود تهویه مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. 

فرهادی افزود:  افرادی که در مسیر طبخ غذا و پخش نذری هستند حتی الامکان از آشپزهای رستوران ها که دارای کارت بهداشت و چکاپ دوره ای هستند استفاده کنند.

او ادامه داد: در ایام محرم و صفر بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور حدود دو هزار تیم بهداشتی در خدمت عزاداران هستند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا و شرکت بیشتر مردم در مراسم عزاداری افراد سالمند و بیماران زمینه ای برای شرکت در این مراسم از ماسک استفاده کنند. افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند  به صورت مجازی و از طریق رسانه ملی ، مراسم عزاداری را دنبال کنند.

ارسال نظرات