۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۳۸۸۸۲
تهیه‌کننده «حسینیه معلی»:

معلی درش به روی همه باز است

معلی درش به روی همه باز است
خدا توفیق داد و به لطف اهل بیت ما این برنامه را از پارسال محرم شروع کردیم.

خدا توفیق داد و به لطف اهل بیت ما این برنامه را از پارسال محرم شروع کردیم. فصل‌های بعد و همچنین این فصل که روی آنتن رفت، استقبال خیلی خوبی از آن شد و ما می‌دانستیم که این استقبال خواهد شد و این برای ما شوکه‌کننده نبود، چون ما جایگاه اهل‌بیت، امام‌حسین، عزاداری او و ماه محرم را در ذهن مخاطبان‌مان که مردم ایران هستند، می‌دانستیم.

*مردم ایران مردمی دوستدار امام‌حسین(ع) هستند و با هر عقیده و اختلاف نظرهای سیاسی روی محور اصلی که امام‌حسین است با هم اشتراک دارند. سال‌ها بود که در حوزه برنامه‌های معارفی در صداوسیما، به برنامه‌هایی با یک تولید سنگین‌تر و قوی‌تر فکر نشده بود. به همین خاطر محرم پارسال با همفکری دوستان و خیلی از بزرگان حوزه فرهنگ و دین به این نتیجه رسیدیم که این برنامه را تولید کنیم.

معلی درش به روی همه باز است

*در این برنامه سعی کردیم بهترین‌ها را بیاوریم و هر کسی در حوزه خودش از دکور و نور و تصویر گرفته تا حوزه‌های دیگر بهترین باشد و بچه‌ها به لطف اهل‌بیت و سیدالشهدا نتیجه گرفتند و بازخوردها خیلی خوب است و این از کرم امام‌حسین است.

*  یکی از ‌انگیزه‌های ما برای ساخت حسینیه معلی، همین بود که چرا برای برنامه‌های اجتماعی، ورزشی یا حوزه سرگرمی اینقدر با تولیدات قوی و سنگین در نظر گرفته می‌شود و اتاق فکرهای بسیار زیادی درباره آن بحث می‌کنند که با هزار خلاقیت بهترین برنامه را بسازند. ما فکر کردیم که چرا در حوزه برنامه‌های معارفی این را نداشته باشیم.

*یکی از ‌انگیزه‌های اصلی ما برای این برنامه همین بود و راستش را بخواهید ترس هم داشت؛ ترس از اینکه ممکن است برنامه معارفی که محور آن معرفت و حب و عرض ارادت ما به اهل‌بیت و حضرت سیدالشهداست در زمینه جذب مخاطب به مشکل بخورد و از سمت دیگر چون نسبت به مساله هیات امام‌حسین و قیام ایشان و برنامه‌های حول محور هیات، آنقدر حساسیت وجود دارد که نگران‌کننده بود اما بچه‌های برنامه حسینیه معلی و مدیران شبکه سه با شهامت وارد شدند.

*ما با حدود 50 شخصیت فرهنگی در کشور صحبت کردیم و کاملا کارمان را توضیح داده و به دغدغه ذهنی آنها پاسخ دادیم و زمانی که توانستیم رضایت حدود 50 عزیز را بگیریم، وارد تولید این کار شدیم. در این گفت‌وگوها سعی کردیم دغدغه‌ها را درست منتقل کنیم و راهکار بگیریم.

یعنی در ساخت این برنامه ما سعی کردیم که مجتهد نباشیم و یک مقلد کامل باشیم، بنابراین از همه بزرگان نظرشان را پرسیدیم و آنها را در نظر گرفتیم و سعی کردیم همه آنها را در ساخت برنامه اعمال کنیم. خداروشکر توانستیم در حوزه جذب مخاطب و داشتن نوآوری و خلاقیت و ساحت برنامه‌سازی به موفقیت بالایی برسیم

ارسال نظرات