۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۷۳۸۸۹
آیت الله مصباح یزدی:

آثار مثبت موفقیت در امتحانات الهی در دنیا بروز پیدا می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مصباح یزدی در درس اخلاق گفت: خداوند خواسته است که انگیزه مردم به پیروی از انبیا مخلصانه باشد.
آيت الله مصباح يزدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس اخلاق هفتگی آیت الله مصباح یزدی، استاد عالی حوزه علمیه قم، هفتم بهمن با حضور روحانیان، طلاب و اقشار مردم در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.

در این جلسه آیت الله مصباح یزدی با اشاره به بزرگترین خطبه نهج البلاغه که امام علی (ع) به صورت منظم و زیبا تاریخچه ای از امتحانات الهی را بیان کرده است، ابراز داشت: فرشتگان و ابلیس به وسیله حضرت آدم برای اولین بار مورد آزمایش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش حضرت علی(ع) اگر حضرت آدم از نور و با جذابیت های خیره کننده خلق می شد، امتحان برای ابلیس و فرشتگان راحت تر بود ولی حقیقت امتحان الهی تحقق نمی یافت، اظهار داشت: برخی از اموری که برای ما مجهول است و متاسفانه با دل یا زبان اعتراض می کنیم برای امتحان الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که فقرا و ثروتمندان برای یکدیگر وسیله آزمایش هستند، خاطر نشان کرد: اعطای نعمت به عده ای از افراد، نشانه دوستی یا دشمنی پروردگار با آنان نیست.

وی در ادامه افزود: خداوند کسانی را که خود را بزرگ می پندارند با اولیاء و فقرا امتحان می کند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه در فرازی از این خطبه، انبیاء وسیله امتحان مردم معرفی شده است، بیان داشت: اگر انبیاء دارای عظمت و شکوه بودند گرایش مردم ارزش حقیقی نداشت و خداوند خواسته است که انگیزه مردم به پیروی از انبیا مخلصانه باشد.

وی خطاب به روحانیان و حاضرین گوشزد کرد: چه مقدار از تبعیت از اهل بیت و تبلیغ در راه آنان خالصانه است.

 استاد اخلاق و معارف دینی با بیان اینکه طبق فرمایش حضرت علی(ع) طواف سنگ بی ضرر در منطقه ی بی آب و علف، وسیله امتحان مشترک همه مردم از حضرت آدم تا قیامت است، گفت: امتحان سخت، مزد و ثوابش بیشتر از امتحان آسان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه محل اصلی پاداش آخرت است، تاکید کرد: برخی از آثار مثبت موفقیت در امتحانات الهی در دنیا بروز پیدا می کند.

گفتنی است؛ هر چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا درس اخلاق آیت الله مصباح در دفتر مقام معظم رهبری در قم واقع در میدان جانبازان برگزار می شود./921/پ201/ج

ارسال نظرات