۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۳۹۰۸۵
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «ارشاد المسترشدین» روانه بازار نشر شد + لینک

کتاب «ارشاد المسترشدین» روانه بازار نشر شد + لینک
کتاب «ارشاد المسترشدین (فی معرفت الضروری من احکام الدین)» اثر آیت الله محمد ابراهیم کلباسی اشتری تحت اشراف علمی شیخ احمد کلباسی اشتری منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «ارشاد المسترشدین(فی معرفت الضروری من احکام الدین)» اثر آیت الله محمد ابراهیم کلباسی اشتری تحت اشراف علمی شیخ احمد کلباسی اشتری در ۶۲۴ صفحه به چاپ رسید.

کتاب حاضر نگاشته علامه حاج محمد ابراهیم کلباسی است. این کتاب فقه فتوایی به زبان فارسی است و از بخش عبادات فقه شیعه، در ۸ منهج شامل مباحث طهارت، نماز، روزه، خمس، زکات، حج، کفارات، عهد و نذر و مختصری در ابواب تجارت می‌باشد.

کتاب «ارشاد المسترشدین» روانه بازار نشر شد + لینک

حاجی کلباسی در این کتاب با زبانی ساده بدون اشاره به استدلال‌های هر حکم فقهی، مسائل شرعی را برای عموم مخاطبان بیان می‌نماید. او در این کتاب علاوه بر واجبات و حلال و حرام، آداب و سنن را نیز به صورت نسبتا مفصلی ذکر نموده است.

همان گونه که گذشت این کتاب دوره تفصیلی فتاوی حاجی کلباسی است و به دلیل نیاز جامعه مسلمین و گسترش دامنه مقلدین در بلاد مختلف، آن را خلاصه و گزیده کرده و با عنوان «نخبه» منتشر گردید.

کتاب نخبه همچون کتاب اشارات الاصول از نخستین کتاب‌های چاپی در ایران است.

کتاب «ارشاد المسترشدین» روانه بازار نشر شد + لینک

جهت تصحیح کتاب ارشاد المسترشدین تقریبا تمامی نسخ آن در کتابخانه‌های ایران تهیه شد و پس از بررسی، تعدادی از آنها جهت تصحیح و مقابله انتخاب شد و متنی منقّح از بین این نسخ تهیه شد. جز در مواردی که اختلاف تاثیرگذاری بوده است، اشاره‌ای به اختلاف نسخ نشد. به قدر امکان مصادر آیات و احادیث و ادعیه استخراج شد.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir  مراجعه کنند.

ارسال نظرات