۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۳۹۲۰۴
در نشستی تبیینی مطرح کرد؛

از لزوم تبلیغات برای کار جهادی تا ضرورت فراهم سازی زمینه فعالیت از سوی مسئولان

از لزوم تبلیغات برای کار جهادی تا ضرورت فراهم سازی زمینه فعالیت از سوی مسئولان
در سالروز صدور پیام مقام معظم رهبری به گروه های جهادی و بسیج سازندگی «نشست تبیینی گروه‌های جهادی با موضوع پیام ۹ بندی حضرت امام خامنه ای» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بسیج سازندگی با مشارکت دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه های علمیه، در سالروز صدور پیام مقام معظم رهبری به گروه های جهادی و بسیج سازندگی «نشست تبیینی گروه‌های جهادی با موضوع پیام ۹ بندی حضرت امام خامنه ای» را با حضور برخی مسئولین استانی و جهادگران برگزار کرد.

در این نشست حجت الاسلام علی مهدیان مسئول گروه جهادی محبین ائمه و مسئول خانه طلاب جوان با اشاره به اینکه جریان جهادی دارای ویژگی های منحصر به فردی است، اظهار داشت: تفاوت کار جهادی با کار اقتصادی دارد این است که در کار اقتصادی فقط آبادانی صورت می گیرد ولی در کار جهادی علاوه بر آبادانی، کار فرهنگی و معنوی نیز صورت می گیرد.

مسئول گروه جهادی محبین ائمه علیهم اسلام، گفتمان و جهاد تبیین را بنیان گذار حرکت های جوششی مردم دانست و گفت: هر فرد جهادگری باید یک رسانه در مقابل دشمن باشد و جهادگران جرئیات کارهای که انجام داده اند را برای مردم روایت کنند که این کار قطعا تاثیرگذار در روند گسترش فرهنگ جهاد و افزایش معنویت در جامعه می باشد.

مسئول خانه طلاب جوان در ادامه با بیان اینکه دولت مردمی به معنای حضور در بین مردم نیست، تصریح کرد: دولت مردمی به معنای حضور مردم در میدان است و هرگاه که مردم مانند دفاع مقدس در میدان بودند ما به پیروزی رسیدیم و اگر مسئولین جلودار باشند و مردم پشت سر آنها حرکت کنند و فعالیت رسانه ای قوی در مقابل دشمن داشته باشیم، به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

نشست تبیینی گروه‌های جهادی با موضوع پیام ۹ بندی حضرت امام خامنه ای (حفظه الله)

در ادامه این نشست وحید کمر روستا عضو هیئت مدیره بنیاد علوی و پیشکسوت جهادی، با اشاره به اینکه در تمام جلساتی که از سال 79 تا 98 با رهبر معظم انقلاب داشتیم، هر جلسه نکاتی جدید از حضرت آقا یاد می گرفتیم، ابراز کرد: باید به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مورد کار جهادی بیشتر توجه شود و کارهای که مورد نظر ایشان است را جامه عمل بپوشانیم.

عضو هیئت مدیره بنیاد علوی ضمن بیان اینکه حضرت آقا در سال 98 طی فرمانی 9 بندی وظیفه جهادگران را مشخص کردند، اظهار داشت: باید اقرار کنیم که ما در زمینه تحقق این فرمان، کم کاری داشته ایم و باید با آسیب شناسی و رفع نواقص سعی کنیم که در جهت رسیدن به وضعیت مطلوب گام برداریم.

امیر بزرگیان مسئول قرارگاه ملی قلعه گنج و پیشکسوت جهادی با اشاره به اینکه مطالبه رهبر معظم انقلاب از جهادگران این است که مردم را پای کار بیاورند، خاطرنشان کرد: این هدف در ظرف محرومیت زدایی صورت می گیرد و نباید تصور شود که پرداختن به کارهای بزرگ کشوری ما جهادگران را از خدمت به روستاییان منصرف می کند.

پیشکسوت جهادی ضمن تاکید به اینکه کار جهادی، تبلیغات لازم دارد، اظهار داشت: ما در زمینه فعالیت رسانه ای ضعیف هستیم و فکر می کنیم که صرف ساختن مستند و فیلم در گسترش فرهنگ کار جهادی موفق عمل کرده ایم در حالی که حوزه رسانه، تخصص لازم دارد.

مسئول قرارگاه ملی قلعه گنج با بیان اینکه گروه های جهادی نیاز به حمایت مالی دولت ندارند، ابراز کرد: گروههای جهادی می توانند با کارهای بزرگی که انجام می دهند درآمد داشته باشند و این درآمد را صرف کارهای جهادی دیگر نمایند، ما انتظار داریم که مسئولین زمینه را برای فعالیت جهادی فراهم کنند.

ارسال نظرات