۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۳۹۲۴۷
به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم؛

نشست نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان» برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان» برگزار می‌شود
به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نشست نقد و بررسی کتاب خاتون و قوماندان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نشست نقد و بررسی کتاب خاتون و قوماندان برگزار می‌شود.

این نشست در تاریخ شانزدهم مردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ صبح در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان برگزار خواهد شد.

کتاب خاتون و قومامدان روایت زندگی ام البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی(ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است که به نویسندگی مریم قربان‌زاده نگاشته و توسط انتشارات ستاره‌ها چاپ و منتشر شده است.

درباره فرمانده شهید کتاب «خاتون و قوماندان»

شهید علیرضا توسلی در سال ۱۳۶۳ به ایران آمد و در حوزه علمیه شهر اصفهان به کسوت طلبگی روی آورد. بعد از مدتی به قم رفت و در جوار بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دروس عالی حوزه را پی گرفت. بعد از دافع مقدس مدتی نیز به افغانستان رفت و در کنار مجاهدان با گروه طالبان جنگید.

باز به ایران بازگشت و در ۱۰ سال آخر عمرش به کارگری ساختمان مشغول بود. با شروع روزهای پرالتهاب دمشق و حلب راهی سوریه شد تا جهاد را در این سرزمین ادامه دهد. او اعتقاد داشت اسلام، بدون مرز است و باید همیشه آماده جهاد بود.

سردار شهید علیرضا توسلی، پایه‌گذار لشکر فاطمیون در ۲۲ اردیبهشت سال ۹۲ بود که هسته اولیه این لشکر با حضور او و ۲۲ نفر از افغانستانی‌ها شکل گرفت. او روز ۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ در جریان آزادسازی تپه تل قرین در حومه درعا به دست گروه تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید و پیکر مطهرش در بهشت رضا (ع) مشهد آرام گرفت.

نشست نقد و بررسی کتاب «خاتون و قوماندان» برگزار می‌شود

ارسال نظرات