۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۷۳۹۳۰۳

کتاب «توحید باوری و روانشناسی دین» روانه بازار نشر شد + لینک

کتاب «توحید باوری و روانشناسی دین» روانه بازار نشر شد + لینک
کتاب «توحید باوری و روانشناسی دین» اثر آرش رجبی و سیده معصومه طباطبایی در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در ۱۷۶ صفحه تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «توحید باوری و روانشناسی دین»، اثر آرش رجبی و سیده معصومه طباطبایی توسط مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در ۱۷۶ صفحه تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

کتاب حاضر، در قالب سؤال و جواب که صیغه‌ای قرآنی و تأثیری کارآمد دارد، در زمینه توحید باوری و روان شناسی دین به سامان رسیده است تا بخش مهمی از پرسش‌ها و دغدغه‌های جامعه امروز را پاسخ بدهد و شبهات را از چهره دین بزداید.

کتاب «توحید باوری و روانشناسی دین» روانه بازار نشر شد

این کتاب در چهار فصل تألیف شده است و فصل اول آن «مفاهیم پژوهش» را که شامل روانشناسی دین، بهداشت روانی و سیر تاریخی رابطه دین و روانشناسی است را بررسی کرده است و در فصل دوم: «مبانی و اصول نظریه پژوهش» شامل: تبیین نظام‌واره جامع توحیدی و نظام‌واره بهداشت روانی و مبانی انسان شناختی بهداشت روانی را بحث کرده است.

در فصل سوم این کتاب «کارکردهای توحید باوری در بهداشت روانی فردی» شامل: تأکید بر آرامش و سازواری روانی و معناداری و هدفمندی زندگی و بررسی اصلاح و تهذیب اخلاق و سلامت جسمانی و طول عمر آمده است و فصل چهارم کتاب: «کارکردهای الهیات در بهداشت روانی اجتماعی» شامل: تشریح انسجام و وفاق اجتماعی و کاهش جرم و انحراف و بیان رفتارهای پسندیده اجتماعی و جامعه یار مورد بررسی قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب از طریق انتشارات بوستان کتاب به نشانی اینجا اقدام کنند.

ارسال نظرات