۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۳۹۳۶۰

اربعین نرسیده حملات اپوزیسیون شروع شد!

اربعین نرسیده حملات اپوزیسیون شروع شد!
رسانه‌های فارسی زبان، قبل از شروع ایام اربعین، حملات رسانه‌ای به این حرکت بزرگ سیاسی - معنوی را شروع کرده‌اند.

براندازان تا قبل از فرا رسیدن دهه‌محرم نگران سیاه پوشیدن مردم شده بودند و با کمپین‌هایی به مردم توصیه می‌کردند که سیاه نپوشند و نذری محرم نخورند (در اینجا بخوانید) کار به جایی رسیده بود که لیدری این موضوع را علی کریمی، فوتبالیست فراری به دست گرفته بود و مردم را تشویق به سیاه نپوشیدن می‌کرد.
 


سفر اربعین ایرانیان برخواسته از میزان شوق و علاقه مردم به حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران آن حضرت است که هرساله برای زیارت و خواندن زیارتنامه اربعین راهی عراق می‌شوند. حالا یک ماه مانده به اربعین حسینی رسانه‌های تروریستی توپ‌خانه‌های خود را به سمت اربعین حسینی گرفته‌اند تا این واقعه میلیونی را حکومتی و بی‌ارزش جلوه دهند.

بی‌بی‌سی فارسی خبر تخصیص ارز برای مسافران اربعین را نوشته و در ادامه به شکل موزیانه‌ای این خبر را به خبر آزادسازی سه میلیارد دلار پول مسدود شده ایران در عراق، پیوند داده است! یعنی به مخاطب القا می‌کند که این پول‌ها در اربعین مصرف می‌شوند!
 


اینترنشنال در گزارشی عجیب اصلاح قیمت نان یارانه‌ای را به اربعین حسینی گره زده و مدعی است: نان گران شده است چون ارز حکومتی به خرج مهمانی ۱۰ کیلومتری و اربعین اختصاص یافته است!

این درحالی است که ترمیم قیمت نان ربطی به سفر اربعین و مهمانی ۱۰ کیلومتری ندارد. سخنگوی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان اخیرا گفته بود: «به شورای آرد و نان استان‌ها اختیار ترمیم قیمت نان با توجه به شرایط استانی داده شده و اگر کمک هزینه ۴۰ درصدی که دولت به نانوایان پرداخت می‌کند، کفاف هزینه‌های نانوایان را ندهد، شورا‌های استانی می‌توانند قیمت نان را تعیین کنند.»

اینترنشنال در سنگ‌اندازی دیگر به مراسم اربعین، دو اخبار را به یکدیگر مرتبط کرده تا به مخاطب این حس را دهد که کمبود تجهیزات در دانشگاه تربیت مدرس به علت وام اربعین است!
 


البته نوع اطلاع رسانی خبر توسط اینترنشنال از رئیس دانشگاه تربیت مدرس درست نبوده زیرا رئیس دانشگاه از مشکل کهنه‌ای صحبت می‌کند که ارتباطی با اربعین و وام‌های دانشجویی ندارد. (در اینجا بخوانید)

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات