۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۳۹۴۱
در رشت؛

نخستین دوره آزمون جذب و گزینش روحانیان مستقر گیلان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آزمون جذب و گزینش روحانیان مستقر گیلان در رشت برگزار شد.
آزمون طلاب


حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، نخستین دوره آزمون جذب و گزینش روحانیان مستقر گیلان طی روز های گذشته در رشت برگزار شد.

وی با بیان این که این دوره آموزشی به منظور اجرای استقرار و اعزام روحانی در مناطق محروم برگزار شد، افزود:
 در این آزمون که بیش از 60 نفر از روحانیان داوطلب استان شرکت داشتند، شرکت کنندگان به دو مرحله آزمون کتبی شامل 22 سوال احکام شرعیه و 22 سوال عمومی به مدت 45 دقیقه پاسخ های لازم را دادند.

حجت الاسلام گلمیرزاده ادامه داد: همچنین آزمون شفاهی شامل درس های قرآن، نماز و همچنین فن خطابه ( منبر و روضه خوانی ) با شرکت روحانیان برگزار شد.

وی یادآور شد: شرکت کنندگان در صورت موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی به عنوان روحانی پاره وقت و خود استقرار تحت نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان به مناطق محروم استان اعزام می شوند ودر حال حاضر 34 روحانی به عنوان روحانی مستقر در مناطق محروم استان مشغول انجام امور فرهنگی و تبلیغی هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که این سازمان از جمله نهادهای فرهنگی می باشد که با رسالت بزرگ تبلیغ در حوزه فرهنگ دینی می تواند نقش بسزایی در مقابله با هجمه های عظیم فرهنگی دشمن و مصون نگه داشتن مردم جامعه از آنها داشته باشد/950/پ202/ص

ارسال نظرات