۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۳۹۴۲
آیت الله سبحانی:

برای زیربنای پژوهشی در حوزه‌های علمیه سرمایه گذاری شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی در همایش کتاب سال حوزه گفت: باید برای رسیدن به تولید علم، سرمایه‌گذاری کنیم و این مسأله نیز با فراهم کردن ابزار تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه امکان پذیر است
حضرت آيت الله جعفر سبحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، امروز در یازدهمین همایش کتاب سال حوزه که در قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به این که باید در عرصه پژوهش‌های حوزوی به سوی افق‌های روشن گام برداریم،‌ گفت: حوزه‌های علمیه باید کمال برتر را پی‌گیری کند و انتشار اندیشه های حوزه و مکتوب سازی آن بسیار ارزشمندتر است و ماندگاری را به همراه دارد.

استاد خارج حوزه‌ علمیه قم ابراز داشت: باید برای رسیدن به تولید علم، سرمایه‌گذاری کنیم و این مسأله نیز با فراهم کردن ابزار تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: پیامبر خدا(ص) از سوی پرودگار مأموریت یافت بگوید«‌و قل رب زدنی علما»؛ بنابر این باید حوزویان هر روز با کوشش گسترده خود گام‌های بلندتری بردارند؛ چون اگر علم‌آموزی در یک مرحله با توقف روبه‌رو شود خسارت محسوب می‌شود.

آیت الله سبحانی با ضروری خواندن برنامه ربزی در عرصه علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه بیان داشت: اگر تحقیق حوزوی با برنامه ریزی باشد تولید علم افزون‌تر را نیز همراه دارد.

استاد خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش به مقام علمی استاد شهید مطهری اشاره و خاطر‌نشان کرد: کتاب «عدل الهی» ایشان شبیه اعجاز است؛ چون با بیان روز، ‌بسیاری از مشکلات مادی‌ها را پاسخ گفته است.

وی اظهار داشت: مرحوم مطهری با هجرت به تهران هم خود‌ رشد کرده‌ و هم سبب رشد دانشگاه شده بود.

آیت الله سبحانی همچنین از آثار علامه سید جعفر مرتضی یاد کرد و با اشاره به مقام علمی و پژوهشی او، از این عالم شیعی لبنانی تجلیل کرد.

گفتنی است،یازدهمین همایش کتاب سال حوزه امروز با سخنرانی حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و با حضور پژوهشگران و محققان عرصه دین در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد.

تجلیل از مقام علمی علامه سید جعفر مرتضی از علمای شیعه لبنان و گرامیداشت نودمین سالگرد تولد استاد شهید مطهری بوده است./918/پ202/ص

ارسال نظرات