۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۳۹۴۴۰
معاونت تبلیغ حوزه برگزار کرد:

جلسه هم‌اندیشی اساتید فرق و ادیان حوزه پیرامون منویات رهبر معظم انقلاب

جلسه هم‌اندیشی اساتید فرق و ادیان حوزه پیرامون منویات رهبر معظم انقلاب
جلسه بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید و فعالان حوزه فرق و ادیان همراه با ارائه پیشنهادات جهت ارتقاء جایگاه تبلیغ در حوزه ادیان، مذاهب و فرق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جلسه بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید و فعالان حوزه فرق و ادیان جهت ارائه پیشنهادات و ارتقاء جایگاه تبلیغ در حوزه ادیان، مذاهب و فرق با حضور معاون محترم تبلیغ حوزه های علمیه در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، برگزار شد.

جلسه بررسی بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مبلغان سراسر کشور برگزار شد

در این نشست که به همت حجت الاسلام صادقیان مدیرکل فرق و ادیان معاونت تبلیغ برگزار شد حجت الاسلام ملانوری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که کارهایی در زمینه تبلیغ صورت گرفته است ولی کافی نیست، اظهار داشت: تا اوایل سال گذشته مبلغانی که تحت پوشش قرار داشتند 6000 نفر بودند ولی با تلاش های که صورت گرفت اکنون به 32000 نفر رسیده است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به اینکه طرح های مختلفی مانند هجرت، بینات، فضای مجازی ایجاد شده است، ابراز کرد: حوزه علمیه طرح مسجد تراز را در 1200 مسجد اجرایی کرده است ولی با وجود داشتن هفتاد هزار مسجد در سراسر کشور نیاز است که این طرح حمایت بیشتری شود.

جلسه بررسی بیانات مقام معظم رهبری در جمع مبلغان سراسر کشور برگزار شد

حجت الاسلام پیش آهنگ در این نشست به اشاره به اینکه در زمان فعلی با پیروان فرقه های رسانه ای روبه رو هستیم که تولید عقائد می کنند، اظهار داشت: توجه به فرقه ای رسانه ای باید بیشتر از فرقه های بابیت و بهائیت مورد توجه قرار گیرد زیرا فعالیت و جذب آنها خیلی بیشتر است.

فعال رسانه ای و فرهنگی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه برای مقابله با فرقه های انحرافی باید از تکنیک های جدید استفاده شود، خاطرنشان کرد: بیشترین جذب فرقه های انحرافی در فضای مجازی صورت می گیرد و ما متاسفانه طلبه متخصص فرق و ادیان که مسلط به رسانه باشد را نداریم.

جلسه بررسی بیانات مقام معظم رهبری در جمع مبلغان سراسر کشور برگزار شد

حجت الاسلام روزبهانی در ادامه نشست با بیان اینکه در فتنه 1401 فرقه های زیادی نقش داشتند، ابراز کرد: در اغتشاشات گذشته فرقه هایی مانند بهائیت حتی یک روز از فتنه گری جدا نشدند و تلاش زیادی را برای انحراف فکری جوانان به کار بستند.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده های علمی تلاش زیادی را برای پاسخ به شبهات انجام می دهند ولی دردی از جامعه را درمان نمی کنند، تصریح کرد: در مبارزه با فرقه های انحرافی، تبلیغ را باید از کف میدان شروع کرد و نباید تصور کرد که وظیفه تبلیغ مختص طلاب است و دیگران وظیفه ای ندارند.

جلسه بررسی بیانات مقام معظم رهبری در جمع مبلغان سراسر کشور برگزار شد

حجت الاسلام جلیلی در ادامه نشست با تاکید بر اینکه در تهدید اغتشاشات فرصت تبلیغ تهاجمی به وجود می آید، تصریح کرد: ما می توانیم از فضای مجازی و رسانه ای استفاده تبلیغی بسیار بهتری داشته باشیم و شبکه های مجازی بستر مناسبی برای تبیین مسائل است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ تهاجمی مستلزم تشکیلات خاصی می باشد، اظهار داشت: این ظرفیت تبلیغی خوشبختانه در قوه قضائیه، قوه مقننه و قوه مجریه وجود دارد و چشم انداز خوبی را پیش روی ما جامعه تبلیغی قرار می دهد.

جلسه بررسی بیانات مقام معظم رهبری در جمع مبلغان سراسر کشور برگزار شد

حجت الاسلام سخاوتیان در ادامه با بیان اینکه در تبلیغ سه ضلع ساختاری، محتوایی و نیروی انسانی بسیار مهم است، ابراز کرد: برخی از سازمان ها که وظیفه اصلی آنها تبلیغ است به وظیفه خود عمل نمی کنند و برای بهتر شدن تبلیغ در جامعه است که نهادها مسئول کار خود را به خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شناخت مخاطب برای انجام تبلیغ مؤثر است، اظهار داشت: مبلغین، مخاطبین نسل جدید را به خوبی نمی شناسند و این عدم شناخت باعث شده کلام مبلغ تاثیر زیادی در مخاطب ایجاد نکند و فعالیت تبلیغی نتیجه ندهد.

ارسال نظرات