۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۳۹۴۴۸
توسط معاونت امور طلاب حوزه تشریح شد؛

چگونگی شرکت طلاب مشمول در پیاده روی اربعین

چگونگی شرکت طلاب مشمول در پیاده روی اربعین
مدیر تسهیلات مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه از الزام دریافت مجوز جهت خروج از کشور خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ آبادی جو مدیر تسهیلات مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در گفتگویی، از الزام دریافت مجوز جهت خروج از کشور خبر داد.

وی گفت: طلابی که قصد شرکت در مراسم پیاده روی اربعین را دارند و وضعیت نظام وظیفه ایشان ( معافیت تحصیلی ) می باشد الزاما جهت خروج از کشور باید مجوز دریافت کنند. و همچنین طلابی که وضعیت نظام وظیفه ایشان ( غیر مشمول، کارت پایان خدمت و معافیت دائم ) می باشد نیازی به اخذ مجوز خروج از کشور ندارند.

وی ادامه داد: طلاب می‌بایست قبل از اقدام به اخذ مجوز چنانچه در گذشته مجوز خروج دریافت کرده ‌اند و از آن استفاده نکرده و یا پس از بازگشت به کشور ورود خود را ثبت نکرده اند حتما با در دست داشتن گذرنامه به یکی از وظیفه عمومی های سراسر کشور مراجعه نمایند.

مدیر تسهیلات مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه افزود: متقاضیان خروج از کشور باید حداقل ۳ الی ۴ روز قبل از خروج از کشور نسبت به اخد مجوز اقدام نمایند. ثبت و نهایی شدن مجوز خروج حداقل ۴۸ ساعت اداری زمان می برد. ( مشروط به اینکه خروج فعال نداشته باشند) مدت زمان مجوز خروج زیارتی حداکثر یک ماه است .

وی بیان کرد: افرادی که تا تاریخ پایان مجوز به کشور بازنگردند توسط سازمان وظیفه عمومی مشمول ممنوع الخروجی و پرداخت جریمه نقدی خواهند شد.

طلاب می توانند برای اخذ مجوز خروج از کشور از طریق درخواست در سامانه پیشخوان بر خط حوزه های علمیه اقدام کنند.

طلاب می‌بایست وارد سامانه پیشخوان حوزه شده و از بخش پیشخوان ارتباطی درخواست خروج خود را برای امور طلاب ثبت نموده و نتیجه درخواست را از همان طریق مشاهده نمایند.

ارسال نظرات