۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۳۹۴۸۸
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی‌اکرم کرمانشاه:

پایداری در برابر مشکلات از مهم‌ترین اصول مکتب زینبی است

پایداری در برابر مشکلات از مهم‌ترین اصول مکتب زینبی است
کرمانشاه ـ همتی گفت: پایداری در برابر مسائل و مشکلات از مهم‌ترین اصول مدرسه زینبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، فرشته همتی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی‌اکرم کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در سخنانی اظهار داشت: یکی از گروه‌های نقش آفرین در نهضت عاشورا بانوان بودند و اگر اسلام با قیام امام حسین(علیه السلام) زنده مانده است سهم بزرگی از این مربوط به بانوانی است که تاریخ کمتر مشابه آنها را دیده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: بانوان در کربلا نشان دادند که تکلیف اجتماعی صرفا خاص مردان نیست بلکه زنان نیز وظیفه دارند مطابق وظیفه شرعی خود به جریانات اجتماعی توجه کنند.

وی حضرت زینب(س) را برجسته‌ترین بانوی واقعه عاشورا دانست و گفت: بانویی که تربیت یافته خاندان رسالت و امامت، دانشمندی بزرگ و قهرمانی بی‌نظیر هستند که می‌توانند به عنوان بهترین زن نمونه و سرمشق برای تمامی انسان‌های آزاده بویژه بانوان باشد.

همتی اصلی‌ترین نقش زنان در قیام عاشورا را تبلیغ و رساندن پیام عظیم قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: افشاگری‌ها و بیان انگیزه قیام حسینی توسط زنان‌ و دختران‌ کاروان‌ کربلا، چه‌ در اسارت‌ و چه‌ در بازگشت‌ به‌ مدینه‌، نشانه پاسداری‌ از خون‌ شهدا بود.

وی تصریح کرد: پایداری در برابر مسائل و مشکلات از مهم‌ترین اصول مدرسه زینبی است و به مخاطبان مکتب خود می‌آموزد اگر در راه آرمان‌های الهی شکیبا باشند به آنچه که مطلوب کمال انسانی است دست می یابند؛ برای همین است که وقتی یزید به دنبال تحقیر حضرت زینب(س) است ایشان فرمودند: «ما رایت الا جمیلا».

همتی با بیان اینکه اصل بعدی در مدرسه حضرت زینب(س) را پایبندی به تقوای الهی و پروا داشتن از زشتی و پلیدی و حفظ حجاب عنوان کرد و افزود: حضرت زینب(س) آموزگار این مدرسه و پایبند به احکام الهی بودند و ایشان منادی متانت، عفاف و دفاع از حریم و حدود الهی بودند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: امروزه دشمنان اسلام عفاف و حجاب زینبی را نشانه گرفتند و نیاز است که بانوان دوستدار حضرت زینب(س) به حفظ عفاف و حجاب اهتمام ورزند و متوجه باشند که دولت به شدت این مهم را نشانه گرفته است.

همتی تاکید کرد: حضور عفیفانه زن در اجتماع و سیاست یکی از ابعاد درس‌آموزی بانوان از حضرت زینب(س) است و در بعد همسرداری نیز همسر ایشان بی‌نهایت از ایشان راضی بودند.

وی در پایان سخنان خود آموزش‌ صبر و تقویت روحیه مقاومت‌ را از درس‌های مهم مکتب عاشورا عنوان کرد و گفت: اوج‌ صبوری‌ و پایداری‌ در رفتار و روحیات‌ حضرت زینب‌ کبری‌(س) جلوه‌گر بود و این صبوری و مقاومت در برابر مصائب درس بزرگی برای زنان است./1400/

ارسال نظرات