۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۳۹۵۲۶
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مدیرعامل و مسؤولان خبرگزاری رسا:

خبرگزاری رسا مجموعه ای فاخر همراه با جهت گیری های درست انقلابی است + فیلم

خبرگزاری رسا مجموعه ای فاخر همراه با جهت گیری های درست انقلابی است + فیلم
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه خبرگزاری رسا مجموعه رسانه ای فاخر بوده که جهت گیری های آن همراه با حوزه انقلابی است، این رسانه حوزوی را دیده بان بیدار در عرصه تولید خبر و محتوا دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم میزبان مدیرعامل، مدیران، دبیران و شماری از خبرنگاران خبرگزاری رسا بود.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پس از تسلیت ایام عزای آل الله و گرامیداشت روز خبرنگار، از تلاش ها و اقدامات خبرنگاران خبرگزاری رسا در جهت انعکاس فعالیت ها و دستاوردهای حوزه و روحانیت تجلیل کرد و گفت: مایل بودم به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری رسا حاضر شوم و از نزدیک به شما خدا قوت و خسته نباشید بگویم، لکن با توجه به تعدد برنامه ها و ضیق وقت این امکان میسر نشد؛ ان‌شاءالله در اولین فرصت ممکن، این کار را انجام خواهم داد و از بخش های مختلف بازدید خواهم کرد.

خبرگزاری رسا مجموعه ای فاخر همراه با جهت گیری های درست انقلابی است

وی با اشاره به کارنامه خوب خبرگزاری رسا و با تاکید بر این که خبرگزاری رسا مجموعه ای فاخر و با جهت گیری های درست انقلابی است، گفت: جهت گیری های رسا همراه با حوزه حوزه و حوزه انقلابی به عنوان یک دیده بان بیدار در عرصه تولید خبر و محتوا بوده است؛ ویژگی های خبر خوب به همراه سرعت، امانت، صداقت و پرهیز از سوگیری خاص توسط خبرگزاری رسا پیگیری شده است.

تعداد بازدید : 1

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با تشکر از به کارگیری نیروهای پرتلاش، جهادی و هوشمند در عرصه های خبری، تصریح کرد: رسانه ای که می خواهد در حوزه خدمت کند باید مناسب با شأن حوزه باشد و ظرافت ها و اقتضائات حوزه را به خوبی فهم کرده و متناسب با آن قلم بزند و مطلب تولید کند.

خبرگزاری رسا مجموعه ای فاخر همراه با جهت گیری های درست انقلابی است

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دغدغه مطرح شده از سوی برخی از مسؤولان خبرگزاری رسا مبنی بر فعالیت مخرب برخی تشکل ها و مجامع حوزوی که ایجاد شبهه می کنند، گفت: یک مجموعه حوزوی باید با گفتار و رفتار خود شبهات را برطرف کند؛ در گفتار و رفتار باید برای دیگران الگو باشیم و هر نوع افراط و تفریط در فعالیت حوزویان بازتاب مثبتی در جامعه و حتی در بین حوزویان نخواهد داشت.

وی با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن ملاحظات پیش از اظهار نظر، تصریح کرد: خبرگزاری رسا سعی کرده است ظرافت و حساسیت های حوزه را درک کند زیرا در قم مراجع تقلید، اساتید و طلابی حضور دارند که نباید نقش آن ها را نادیده گرفت و همچنین گذشته پرافتخار حوزه نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ سرمایه اندوخته شده حوزه نتیجه زحمات و سختی ها بوده است که باید سعی کنیم بنیان کار را حفظ کنیم.

خبرگزاری رسا مجموعه ای فاخر همراه با جهت گیری های درست انقلابی است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ملاحظه و منفعت طلبی برخی افراد، ابراز داشت: تحت هر شرایطی باید حرف حق را بزنیم حتی اگر واکنش های خوبی نداشته باشد.

وی کار خبرنگاری را بسیار دشوار و همراه با خطرپذیری ارزیابی کرد و با اشاره به حضور خبرنگاران دفاع مقدس در وسط میدان و شهادت بسیاری از آنها، گفت: در این عرصه خیلی مهم است که عکس العمل در مقابل هر خبر چگونه باشد زیرا گاهی باید نوش و نیش ها را به جان خرید و پذیرا بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از کار خبرنگاری به "جهاد تبیین" تعبیر کرد و در خصوص این مهم رسانه ها را به ایفای درست نقش و مسؤولیت شان توصیه و تاکید کرد که هر کس هر توانی دارد و می تواند پیامی را منتقل کند رسالت جهاد تبیین را به عهده دارد؛ خبرگزاری رسا با این سابقه ای که داشته است کار سترگی به عهده دارد و کار شما در انتخابات پیش رو نیز بسیار سنگین است.

خبرگزاری رسا مجموعه ای فاخر همراه با جهت گیری های درست انقلابی است

وی با بیان اینکه ملت ایران از آزمون سال گذشته سربلند بیرون آمد، ابراز داشت: امسال همه ملت ایران و حوزویان در عرصه انتخابات با آزمونی دیگر روبرو هستند؛ با همان زیبایی که از آغاز انقلاب در پیچ ها و بحران های مختلف سربلند بیرون آمدیم از بحران های پیش رو نیز سربلند خارج خواهیم شد؛ دشمنان در سال گذشته پول ها و دلارهای بسیاری خرج کردند و جنگ احزابی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران به راه انداختند اما ناکام ماندند و تیرشان به سنگ خورد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در جامعه توجه رسانه ها و اصحاب خبر را به این نکته جلب و تصریح کرد: برای تحقق این مهم، مسائل و اقداماتی باید توسط کارگزاران نظام اسلامی انجام شود و مردم هم این مساله را در زندگی شان حس کنند؛ رسانه ها باید دستاوردهای این اقدامات را انتقال دهند.

خبرگزاری رسا مجموعه ای فاخر همراه با جهت گیری های درست انقلابی است

وی در پایان با اشاره به اینکه رسانه های معاند با ترفندها و شگردهای خبری و عملیات روانی به دنبال القای نقاط قوت و دستاوردهای نظام به عنوان نقطه ضعف هستند، خاطرنشان کرد: در برابر چنین حرکتی، رسانه ها باید به درستی به وظیفه خود عمل کرده، نقاط قوت را به خوبی تبیین و نقاط ضعف را با ارائه راهکار گوشزد کنند تا مشکلات حل شود.

ارسال نظرات