۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۳۹۵۴
آیت الله مقتدایی:

بقای انقلاب اسلامی و سی‌سالگی آن دلیل محکمی بر الهی بودن نظام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور در همایش کتاب سال حوزه گفت: اگر هیچ دلیلی برای اسلامی بودن این نظام نداشته باشیم؛ بقای این نظام و سی‌سالگی آن دلیل محکمی بر الهی بودن نظام است.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، امروز در یازدهمین همایش کتاب سال حوزه که در قم برگزار شد، به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت اقشار گوناگون مردم در روز‌های پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: فداکاری‌ها و ایثار روحانیت به ویژه تأثیرگذاری بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران باید برای نسل جوان بازگو شود.

عضو شورای عالی حوزه‌ علمیه قم در ادامه با بیان این‌که اگر هیچ دلیلی برای اسلامی بودن این نظام نداشته باشیم؛ بقای این نظام و سی‌سالگی آن دلیل محکمی بر الهی بودن نظام است، افزود: نسل جدید باید آگاه شود که چه هزینه سنگینی در به دست آوردن انقلاب و نظام مقدس اسلامی شده است.

آیت الله مقتدایی ابراز داشت: دشمنان هنوز عبرت نگرفته‌اند که با این نظام نمی‌توان مقابله کرد، پشتوانه انقلاب اسلامی قدرت الهی و بزرگان دین هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین خاطر‌نشان کرد: استکبار جهانی‌، صهیونیست‌ها و دشمنان انقلاب و نظام از همان ابتدا درصدد شکست این نظام مقدس بودند تا جایی که برای شکست این نظام در موارد گوناگونی ضرب العجل تعیین کردند.

وی اضافه کرد: البته رهنمود دادن مستکبران ‌به دشمنان ما برای ‌شکست نظام ‌طبیعی بود؛ چون در روزهای اول انقلاب وضعیت کشور سامان نداشته؛ حتی قدرت نظامی منسجمی وجود نداشته بود و طبیعی بود که دشمن گمان کند در یک یا دوهفته در کشور مستقر شود؛ اما معنویت و خلوص امام خمینی(ره) و تبعیت ملت از ایشان سبب شکست توطئه‌های از پیش طراحی شده دشمنان شد. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جانفشانی و مجاهدت مردم را مصداق آیه«‌ان تنصروا الله ینصرکم» برشمرد و افزود: مردم ایران اسلامی در راه پیروزی انقلاب از هیچ کاری مضایقه نداشتند؛ همچنین جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس با انگیزه حفظ انقلاب و آرمان‌های امام پایمردی خود را نشان دادند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به سخنان رهبر معظم درباره هزینه چشمگیر دشمنان برای ضربه به نظام در حوادث اخیر تصریح کرد: در اختشاشات اخیر، تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی بود که آتش فتنه را خاموش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یه ویژگی‌های یازدهمین همایش کتاب سال حوزه اشاره کرد و گفت: حضور 115 داور در انتخاب اثر برگزیده و همچنین 1083 اثر ارسالی به دبیرخانه از سوی محققان حوزوی بسیار ارزنده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از برگزیدگان این همایش خانم مکزیکی و تازه مسلمان است که ‌کتاب ایشان رتبه برتر را به خود اختصاص داده و این جای افتخار است.

وی همچنین به مقام علمی استاد شهید مطهری اشاره کرد و افزود: ایشان استاد بود هم در حوزه و هم در دانشگاهاه، و طبق سخن امام راحل همه تآلیفات ایشان بدون استثنا مفید و ارزنده است.

آیت الله مقتدایی همچنین با اشاره به شخصیت علمی علامه سید مرتضی از علمای شیعه لبنان تصریح کرد: این عالم شیعی در منزل محقری دست به پژوهش‌های گسترده زد و تألیفات و آثار ارزنده ای را در دنیای اسلام منتشر کرده است.

گفتنی است،یازدهمین همایش کتاب سال حوزه امروز با سخنرانی حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و با حضور پژوهشگران و محققان عرصه دین در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد.

تجلیل از مقام علمی علامه سید جعفر مرتضی از علمای شیعه لبنان و گرامیداشت نودمین سالگرد تولد استاد شهید مطهری بوده است./918/پ202/ص
ارسال نظرات