۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۳۹۵۹۵

انتقاد امام جمعه ساری از وضعیت نامناسب قیمت گوشت قرمز و سفید

انتقاد امام جمعه ساری از وضعیت نامناسب قیمت گوشت قرمز و سفید
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وضع گوشت سفید و قرمز از نظر قیمت وضعیت خوبی ندارد و تهیه آن برای مردم سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با حجت‌الاسلام دکتر سید اسماعیل حسینی‌مقدم، مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، اظهار داشت: از اینکه نیروهای اداره دامپزشکی در استان مازندران از سطح قابل قبولی از معلومات در بحث ذبح شرعی برخوردارند خوشحالیم اما انتظار ما ارتقای این سطح است.

وی ضمن اعلام آمادگی بابت برگزاری جلسات آموزشی در دفتر نمایندگی ولی فقیه استان با حضور اساتید اعزامی از کشور، افزود: مهم تر از معلومات احساس مسئولیت است که نیاز به توصیه و تذکر دارد تا آن احساس ضعیف نشود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لایینی خاطرنشان کرد: ذبح شرعی حق الناس مهمی است؛ خوردن حرام برای خورندگانش مجازات کیفری ندارد اما اثر وضعی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بیان کرد: اینکه شبکه نظارت شرعی در کشتارگاه‌ها حضور دارند، مسأله بزرگی است که در کنار بسیاری از ویژگی‌هایی است که مورد اعتماد کشورهای دیگر است.

امام جمعه ساری گفت: وضع گوشت سفید و قرمز از نظر قیمت وضعیت خوبی ندارد و تهیه آن برای مردم سنگین است.

این مسؤول با اشاره به گزارشات خوب سازمان فائو در ارتباط با تولید ایران در حوزه گوشت سفید و قرمز در جهان، تاکید کرد: باید بجنبیم تا وضعیت گوشت در داخل ایران اینطور نباشد، بحث کالابرگ هم خیلی خوب است نمی‌دانیم چرا تعلل می‌کنند، این اقدامات باید زودتر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در ترازی که مقام معظم رهبری فرمودند هنوز ظاهر نشده که هیچ، بلکه فاصله زیادی دارد، ایشان در اولین روز از سال فرمودند که جهاد کشاورزی باید دانش‌بنیان شود.

امام جمعه ساری با بیان این که باید زمینه و بسترهای لازم برای صادرات برنج و مرکبات استان فراهم شود، افزود: حدود هفت میلیون تومان تولید انواع محصولات در سال داریم اما صنایع تبدیلی نداریم از نظر کشت گلخانه‌ای نیز خیلی عقب هستیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات