۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۳۹۶۳۱
به ابتکار خبرگزاری رسا؛

اولین نشست صمیمی عکاسان حوزه دین برگزار شد

اولین نشست صمیمی عکاسان حوزه دین برگزار شد
در اولین نشست عکاسان حوزه دین که به ابتکار خبرگزاری رسا برگزار شد، از عکاسان این حوزه توسط مدیرعامل خبرگزاری رسا حجت الاسلام محققی با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اولین نشست صمیمی عکاسان حوزه دین و حوزه‌های علمیه به ابتکار خبرگزاری رسا هم زمان با ایام روز خبرگزاری در سالن شهید دهقانی این خبرگزاری با حضور عکاسان مطرح این عرصه برگزار شد.

در این جلسه عکاسانی چون احمد ظهرابی، مهدی بخشی، امیر حسامی نژاد، محمد علی جلالی، عباس فرامرزی، هادی چهره قانی و دیگر عکاسان حضور داشتند و به طرح دیدگاه های خود و خاطرات کاری خود پرداختند و عکسان حاضر در این جلسه از ابتکار، تدبیر و عنایت خبرگزاری رسا و مدیرعامل آن در برگزاری این نشست تقدیر کردند.

اولین نشست صمیمی عکاسان حوزه دین برگزار شد

حجت الاسلام محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در این نشست ضمن خیرمقدم به عکاسان، از زحمات و تلاش های جهادی، خالصانه و بی ریا آنها تقدیر کرد و گفت: عکاسان خبری با وجود اینکه کار آنان حساس، سنگین و دشوار است، متأسفانه در جامعه رسانه ای کشور کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

محسن قائمی دبیر سرویس عکس خبرگزاری رسا که دبیری این نشست را برعهده داشت، در سخنانی به اهداف این نشست اشاره و بیان خاطره، ذکر مشکلات، تشریح دغدغه ها، تبیین بایسته ها و روایت تلاش و مجاهدت های جامعه عکاسان حوزه دین از جمله اهداف این نشست عنوان کرد و از توجه مدیرعامل خبرگزاری رسا به عکاسان حوزه دین تشکر کرد.

اولین نشست صمیمی عکاسان حوزه دین برگزار شد

 در ادامه امیرحسامی نژاد از عکاسان با سابقه و پیشکسوت استان قم، ضمن تقدیر از ابتکار عمل خبرگزاری رسا در برگزاری این نشست، با بیان بهترین خاطرات از دوران کاری خود بر لزوم حل مشکلات مالی عکاسان و رساندن این پیام به مراجع ذی ربط تأکید کرد.

اولین نشست صمیمی عکاسان حوزه دین برگزار شد

 مهدی بخشی عکاس خبری خبرگزاری مهر با بیان اینکه این اولین جلسه ویژه عکاسان خبری است، بابت برگزاری این نشست از خبرگزاری رسا تشکر کرد و نگاه انحصاری به حضور خبرگزاری های حوزوی در برنامه ها و رویداد های حوزه های علمیه را آسیب‌زا توصیف و ابراز امیدواری کرد، زمینه ای فراهم شود تا سایر خبرگزاری ها نیز در کنار رسانه های حوزوی رخداد های مهم حوزه را پوشش دهند.

وی مشکل اصلی عکاسان خبری استان قم را پرداختی های پایین و هزینه بالای تجهیزات عکاسی ذکر و تأکید کرد: عکاسان خبری با عشق و علاقه مثال زدنی خود در این مسیر باقی مانده و به رسالت خبری خود ادامه می دهند.

 هادی چهره قانی عکاس خبری خبرگزاری حوزه مسائل مالی را جزو دغدغه های اصلی عکاسان خبری قم ذکر کرد و گفت: شوق و علاقه عکاسان و خبرنگاران است که باعث ماندن آنان در این مسیر شده است.

اولین نشست صمیمی عکاسان حوزه دین برگزار شد

محمد علی جلالی عکاس خبری خبرگزاری تسنیم نیز در سخنان خود با بیان اینکه عکاسان یا دیده نمی شوند یا نادیده گرفته می شوند، امنیت مالی و جانی، تجهیزات فنی گران قیمت، عدم بیمه عکاسان و حق‌التصویر پایین را از مهم ترین مشکلات عکاسان برشمرد.

وی با اشاره به تغییر ذائقه رسانه ای مردم از خبر به تصویر بر لزوم توجه بیشتر به عکس و عکاسی و نیز برگزاری دوره های تخصصی و عمومی ویژه عکاسان توسط خبرگزاری رسا تأکید کرد.

محمد محسن‌زاده عکاس خبری خبرگزاری میزان هم در این جلسه خاطره ای از دوران اولیه عکاسی خود و پوشش تصویری مراسم تشییع باشکوه مرحوم حضرت آیت الله بهجت (ره) بیان کرد و خواستار توجه بیشتر به جامعه عکاسان شد.

جهان بخش پیری پور عکاس خبری خبرگزاری حوزه نیز از مظلومیت عکاسان خبری سخن به میان آورد و از مسئولان و دست اندرکاران امر خواست تا توجه بیشتری به عکاسان داشته باشند.

عباس فرامزی دیگر عکاس خبری خبرگزاری حوزه نیز حضور و عکاسی خود در جلسه اخیر طلاب، مبلغان و فضلای حوزه علمیه با رهبر معظم انقلاب را بهترین خاطره دوران عکاسی خود عنوان کرد.

اولین نشست صمیمی عکاسان حوزه دین برگزار شد

احمد ظهرابی عکاس خبری خبرگزاری ایسنا نیز با تشکر از مدیر عامل خبرگزاری رسا حجت الاسلام محققی، به مشکلات حوزه محیط زیست در استان قم اشاره و با تشریح فعالیت های رسانه ای خود برای برجسته سازی و انعکاس این مشکلات از رسانه های مختلف از جمله خبرگزاری رسا خواست به صورت ویزه به حوزه محیط زیست با توجه به پیامد های غفلت از این حوزه تأکید کرد و از تمایل خود به حوزه عکس مستند علی رغم هزینه های فراوان خبرداد.

در پایان این نشست صمیمی مدیرعامل خبرگزاری رسا از عکاسان خبری استان قم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل کرد.

متن تقدیر نامه اهدا شده بدین شرح است:

 اکنون عرصه هنر و رسانه نقطه تقابل فرهنگ ها و اندیشه های گوناگون و رزگاه جبهه حق و باطل است و خبرنگاران انقلابی در سنگرهای جبهه اسلام با سلاح هنر و اطلاع رسانی در خط مقدم این آوردگاه رو در رو با دشمنان نظام اسلامی در پیکارند.

در این مصاف آن ملتی می تواند سربلند و استوار بماند که راهکارهای مقابله را بداند و کنشگران متعهدی در عرصه رسانه ای داشته باشند.

اینک از شما عکاس خبری حوزه های علمیه و سرباز جبهه مقاومت در راه دفاع از نظام اسلامی که سال ها در راه رسالت خطیر و سترگ انقلاب اسلامی و آگاهی بخشی و به تصویر کشیدن پیام های حوزه های علمیه تلاش نموده اید، تشکر می نمایم و به پاس تلاش های خستگی ناپذیر، بصیرت انقلابی و حرفه ای گری در انعکاس فضائل و ارزش ها این لوح سپاس تقدیم حضورتان می شود.

علاقه مندان برای مشاهده گزارش تصویری این نشست بر روی اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات