۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۷۳۹۷۱۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تأکید کرد؛

لزوم توجه به مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی

لزوم توجه به مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی
کرمانشاه ـ حجت الاسلام احمدی گفت: «کرمانشاه دروازه کربلا» باید برای همه ملت ایران شناخته شده باشد و این ظرفیت عظیم «مرز خسروی» در غرب کشور باید به همه معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه شورای اداری با موضوع اتخاذ تدابیر و تصمیمات مناسب برای تسهیل در سفر زائران اربعین حسینی در حوزه اسلام آبادغرب امروز با حضور مسئولین این شهرستان و مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام یوسف احمدی در این جلسه اظهار داشت: با پیگیری مسئولین جمهوری اسلامی و استاندار محترم امسال تردد مرز خسروی ۲۴ ساعته شده است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمانشاه افزود: اقتصاد، سیاست و امنیت برای ما مهم است و ان شاءلله با حضور زوار زیرساخت‌ها در این مسیر روز به روز تقویت و بهتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: مرز ترانزیتی «منذریه»(خسروی) از خیلی مرز‌های دیگر کشور زیرساخت بهتر و قوی‌تری دارد اما باید روی آن بیشتر کار شود و در این امر وظیفه رسانه‌ها و فضای مجازی خیلی مهم است تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در این ایام به تصویر بکشیم.

حجت الاسلام احمدی با تشریح کارگروه‌های مختلف ستاد اربعین گفت: «کرمانشاه دروازه کربلا» باید برای همه ملت ایران شناخته شده باشد و این ظرفیت عظیم «مرز خسروی» در غرب کشور باید به همه معرفی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تأکید بر مردمی بودن اربعین گفت: با الگو‌برداری از برنامه‌های غدیر امسال که اقدامات بسیار خوبی انجام شد با چنین برنامه‌ریزی‌هایی باید مردم را پای کار بیاوریم و هرکس هر کاری انجام می‌دهد آن را روایت کند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به برنامه معنوی زیارت به نیابت از شهدا، گفت: سال گذشته برای 2 هزار شهید زیارت نیابتی انجام شد و امسال به همت بنیاد شهید و حفظ آثار عکس شهدا تهیه و در اختیار کاروان‌های زیارتی قرار گیرد تا ان شاءالله برای 6 هزار شهید زیارت نیابتی انجام شود و این کار اجر عظیمی در پیشگاه خداوند و شهدا دارد و چنین اقدامات معنوی کشور و استان ما را بیمه می‌کند.

در ادامه مسعود جابری، معاون برنامه‌ریزی فرماندار اسلام‌آبادغرب در این جلسه با تبریک روز خبرنگار و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: اربعین یکی از همایش‌های بزرگ جهان اسلام است این روز‌ها متعلق به اباعبدالله الحسین علیه السلام است، همانطور که در سال ۶۱ هجری امام حسین علیه السلام هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت و جان خود را فدا کرد اما چون با خدا معامله کرد و رضای خدا را به رضای فردی خود ترجیح داد نام وی ماندگار شد.

وی افزود: شخصیتی نظیر شهید سلیمانی به تأسی از حضرت اباعبدالله(ع) با خدا معامله کرد و نام وی نیز ماندگار شد چون هیچ چیزی برای خود نمی‌خواست و حتی وصیت کرده بود روی مزار وی بنویسند «سرباز» و این‌ها باید الگوی مدیران باشند و خدمت به مردم باید سرلوحه مسئولین باشد.

جابری عنوان کرد: اربعین یک رویداد مردمی است و یک بحث همگانی است، مردم شهرستان اسلام‌آبادغرب در طول تاریخ میزبان زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده‌اند و مهمان نوازی خود را ثابت کرده‌اند لذا همه مسئولین هم باید پای کار باشند و زمینه خدمت‌رسانی مردم به زوار اربعین حسینی را فراهم کنند

در این جلسه سید سجاد ملایری، دادستان شهرستان اسلام آبادغرب، عزتی، رئیس شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی شهرستان، افشین، شهردار اسلام‌آبادغرب، جلوند، شهردار حمیل، مهندس درویشی، مدیر امور برق شهرستان و صفوی، مدیر آبفای شهرستان به بیان برخی نیاز‌های زیرساختی شهرستان برای خدمات‌رسانی بهتر به زوار اربعین پرداختند./1400/

ارسال نظرات