۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۷۳۹۹۴۹

تبلیغات توسط مروجان برهنگی ممنوع!

تبلیغات توسط مروجان برهنگی ممنوع!
در ایام اغتشاشات و پس از آن، برخی شرکت‌های تجاری از فرصت سوء استفاده کردند و تبلیغاتی را به لیدرهای ضدانقلاب یا افرادی که در خارج از کشور ترویج برهنگی می‌کنند، سفارش دادند. در لایحه جدید عفاف و حجاب برای این اقدام جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته شده است.

در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ یکی از دسته افرادی که فعالیت گسترده ای در تشویش اذهان و دعوت به اغتشاشات داشتند، بلاگر های خارج نشین بودند. این افراد که با هنجار شکنی و کشف حجاب اقدام به جذب فالوئر کرده بودند، در ایام اغتشاشات حتی آموزش ساخت سلاح هم می‌دادند. 
 


آموزش دفاع شخصی در ایام اغتشاشات توسط صدف بیوتی بلاگر لوازم آرایش

 


آموزش دفاع شخصی در ایام اغتشاشات توسط صدف بیوتی بلاگر لوازم آرایش

 


آموزش ساخت سلاح سرد در ایام اغتشاشات توسط صدف بیوتی بلاگر لوازم آرایش


با این حال با پایان اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ گویا برخی از شرکت های ایرانی به این افراد سفارش تبلیغات می‌دهند. در لایحه جدید حجاب برای این اقدام جرم انگاری شده است. طبق ماده ۴۰ لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب:« سفارش کار یا سفارش تبلیغات به اشخاص حقیقی یا حقوقی که در داخل یا خارج از کشور در فضای مجازی یا رسانهای فعال بوده و فعالیت آنها نوعاً ترویج برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی است ممنوع و مرتکب به جزای نقدی درجه سه یا چهار برابر هزینه پرداخت شده برای تبلیغات هرکدام که بیشتر باشد، محکوم می‌شود و درصورت تکرار مجازات به دوبرابر افزایش می‌یابد.»
 


سفارش تبلیغ توسط برخی شرکت ها به صدف بیوتی

 


سفارش تبلیغ توسط برخی شرکت ها به صدف بیوتی

 


سفارش تبلیغ توسط برخی شرکت ها به بلاگرهای هنجارشکن

 


سفارش تبلیغ توسط برخی شرکت ها به بلاگرهای هنجارشکن

 


سفارش تبلیغ به بلاگرهای هنجارشکن

 

با تصویب این قانون عملا یکی از بخش های عمده درآمد بلاگرها و سلبریتی های هنجار شکن قطع می‌شود. جالب اینجاست که یکی از این بلاگر ها که ضمن فعالیت در جریان اغتشاشات، کشف حجاب کرده و برهنگی را رواج می‌دهد، در ایران کتاب منتشر شده و حتی در نمایشگاه کتاب سال گذشته برای آن جشن امضا گرفته بود.


چاپ کتاب یک بلاگر هنجار شکن

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات