۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۴۰۰۰۰

ترامپ به اخاذی، توطئه و دروغ متهم شد

ترامپ به اخاذی، توطئه و دروغ متهم شد
رییس جمهور سابق آمریکا در دادگاه جورجیای آمریکا به اخاذی، توطئه و دروغ متهم شد.

در گزارشی که در پایگاه اطلاع رسانی دادگاه فولتون جورجیای آمریکا منتشر شده، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا به اخاذی، توطئه و اشاعه اظهارات دروغ متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون اقدامات ترامپ و نزدیکانش را به مدت دو سال و نیم برای تغییر نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار داده است.

این اتهامات چهارمین پرونده‌ای است که در سال جاری علیه ترامپ ۷۷ ساله جمهوری خواه مطرح شده است و می‌تواند منجر به اولین محاکمه تلویزیونی یک رئیس جمهور آمریکا شود. این اتهامات معمولاً برای سرنگون کردن اوباش استفاده می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا این روز‌ها با سه پرونده قضایی و سیلی از اتهامات کیفری پیش از آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا روبرو است که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند وی برای عبور از این روز‌های دشوار، دست به اقداماتی بی‌سابقه بزند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی که ۱۴ مرداد ماه منتشر شد، نشان می‌دهد که حدود نیمی از جمهوریخواهان در صورتی که ترامپ محکوم شود، به او رای نمی‌دهند و این هشداری جدی از مشکلات حقوقی او در نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده محسوب می‌شود.

در یک نظرسنجی ۲ روزه خبرگزاری رویترز و موسسه نظرسنجی ایپسوس که مهلت شرکت در آن پیش از حضور ترامپ در دادگاه به پایان رسید، از پاسخ دهندگان پرسیده شد که اگر ترامپ «از سوی هیات منصفه محکوم و مجرم شناخته شود»، آیا به ترامپ برای ریاست جمهوری سال آینده رأی خواهند داد؟ ۴۵ درصد از جمهوریخواهان پاسخ منفی دادند، بیش از ۳۵ درصد گفتند که به او رأی می‌دهند و بقیه گفتند که نمی‌دانند که چه تصمیمی می‌گیرند.

رئیس جمهور سابق آمریکا ۱۱ مرداد ماه، پیش از حضور در دادگاه فدرال واشنگتن برای سومین پرونده اتهامات کیفری خود در بیانیه‌ای گفت: وزارت دادگستری فاسد آمریکا که تحت کنترل جو سرکش (بایدن) قرار دارد، دوباره بطور غیرقانونی مرا متهم کرد. بر اساس برخی گزارش‌ها، ممکن است چپ‌ها مرا به ۵۶۱ سال زندان محکوم کنند. ۶ برابر حبس ابد!

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات