۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۴۰۱۱۶
فعال رسانه‌ای:

چرا خودی‌ها به کار خوب رسانه‌ای حمله کردند + فیلم

چرا خودی‌ها به کار خوب رسانه‌ای حمله کردند + فیلم
بنی احمدی دهه اول محرم را زمان عزاداری برای ابی عبدالله دانست و ابراز کرد: مباحث اختلافی در این ایام جایز نیست و باید اختلاف نظرها به بعد از این ایام موکول شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد حسین بنی احمدی فعال رسانه ای، معاونت پژوهش مرکز ملی مطالعات و سنجش دینداری درنشست نقد و بررسی برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی دهه اول ماه محرم امسال با عنوان از «مهلا» تا «معلی» که با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران دینی و رسانه‌ای حوزه علمیه در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد با بیان اینکه حسین بن علی علیه السلام یک حقیقت همیشه زنده تاریخ است، ابراز کرد: تلاش برای تحریف واقعه عاشورا از زمان یزید وجود داشت و در آینده نیز اتفاق خواهد افتاد ولی نور تابنده امام حسین علیه السلام همیشه تابنده بوده و از بین رفتنی نیست.

هیاهو ها به نفع دستگاه ابی عبدالله است

فعال رسانه ای با تاکید براینکه هر هیاهویی که در دستگاه ابی عبدالله صورت بگیرد در نهایت به نفع دستگاه سید الشهداء است، گفت: باید در مقابل عده ای که واقعه عاشورا را تحریف کرده‌اند ایستاد و پاسخ دندان شکنی به آنها داد تا دویاره به فکر تحریف نباشند.

وی با اشاره به اینکه برنامه مهلا  چند سال پیشتر از برنامه معلی شروع بود، اظهار داشت: برنامه مهلا باعث شد که سلبریتی ها در برنامه های حضور پیدا کنند که در مورد محرم ساخته شده است و این برنامه یک سبک خاص از برنامه های مذهبی بود.

بنی احمدی با بیان اینکه هر برنامه ای به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه ذات صاحب اثر را نشان می دهد، ابراز کرد: تیم سازنده مهلا، همان تیم سازنده برنامه عصر جدید بود که به دنبال دیده شدن می گشتند و مخالفت با روایت رسمی واقعه کربلا بودند که همین امر سبب شد مخاطبین زیادی به خود جذب کنند.

فعال رسانه ای با بیان اینکه هویت جهان وطنی شیعه در برنامه معلی وجود داشت، گفت: در برنامه معلی سبک های مختلف عزاداری از نقاط مختلف کشور به نمایش درآمد و شعار حب الحسین یجمعنا  را به خوبی در جامعه به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه شور و شعور حسینی در برنامه معلی نمایان بود، اظهار داشت: تصاویری که تا پیش از برنامه معلی از هیئت نشان داده می شد با واقعیت خیلی فاصله داشت و حتی سفارشی و پرهزینه ترین فیلم های سینمایی مانند فیلم دلشکسته نیز نتوانست تصویر درستی از فضای هیئت را نشان دهد.

بنی احمدی با ناکید به اینکه در دهه اول محرم باید فقط نام حسین علیه السلام برده شود و مطالب اختلاف برانگیز گفته نشود، ابراز کرد: انتقادی که میثم مطیعی در برنامه معلی به عبدالرضا هلالی داشت، به موقع نبود و بهتر بود که این بحث در بعد از دهه اول محرم مطرح می شد.

هیاهو ها به نفع دستگاه ابی عبدالله است

فعال رسانه ای با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: نهضت سرود را زنده کنید، تصریح کرد: سرود سلام فرمانده یکی از نمونه های موفق از سرود های انقلابی بود که مورد استقبال مردم و تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و قابلیت این را داشت که به عنوان الگوی برای سازندگان سرود قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه فعالان رسانه ای در جنگ روایت ها خیلی عقب هستند، ابراز کرد: کسانی که کار خوب رسانه ای انجام می دهند از طرف خودی ها مورد حمله قرار می گیرند و به جای کمک کردن به فعالان رسانه ای و فرهنگی مشکلاتی را به وجود می آورند که مانع کار فرهنگی می شود.

بنی احمدی  در پایان اقدام مدیر شبکه سه برای تولید برنامه معلی را ستودنی دانست و اظهار داشت: اقدامات خوبی از طرف مدیران فرهنگی کشور صورت گرفته است که امیدوارم تداوم داشته باشد و در آینده شاهد تولیدات رسانه ای خوبی مانند برنامه معلی در صداوسیما باشیم.

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات