۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۴۰۱۲۹
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان: 

رسانه ها ظرفیتی برای گسترش معروفات و کاهش منکرات در جامعه هستند

رسانه ها ظرفیتی برای گسترش معروفات و کاهش منکرات در جامعه هستند
حجت الاسلام مهدوی نیا به نقش موثر رسانه ها در جامعه اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت باید برای گسترش معروفات و کاهش منکرات در جامعه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: رسانه ظرفیتی تاثیرگذار در راستای احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر حوزه های گوناگونی دارد، افزود: در این حوزه ها مردم نسبت به همدیگر، نسبت به مسوولین و مسوولین نسبت به مردم وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه بی تفاوت شدن مردم نسبت به هم و ارزش ها توطئه دشمن است، گفت: مردم نباید نسبت به هم بی تفاوت باشند و مسئولان باید زمینه گسترش معروفات و کاهش منکرات را در جامعه فراهم سازند.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به تلاش دشمن برای اینکه مردم در جوامع اسلامی به بی تفاوتی روی بیاورند تا با سیاست خودشان روی کار بیایند، اظهارکرد: احیای فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر اجازه نخواهد داد مردم نسبت به هم و جامعه بی تفاوت باشند.

وی اظهارکرد: مردم باید کار خوب را از مسوولین بخواهند و در راستای امربه معروف و نهی از منکر بی تفاوت نباشند.

حجت الاسلام مهدوی نیا به نقش رسانه ها و حضور اصحاب رسانه در جامعه و بین آحاد مردم یادآور شد: خبرنگاران با توجه به رسالتی که بر دوش دارند باید مطالبه گری به حق داشته باشند.

وی اظهارکرد: رویکرد امر به معروف و نهی از منکر رویکرد مطالبه گری است، با مطالبه گری به حق باید در ترویج ارزش ها مقابله با ضدارزش ها ایفای نقش کرد.

حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: مطاله گری باید همراه با مطالعه و عقلانیت باشد، در عرصه مطالبه گری نباید به سمتی برویم که دشمن استفاده کند.

وی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه ها باید معروفات را در جامعه گسترش و به دنبال کاهش منکرات در جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نیا در پایان از برگزاری دو جشنواره شهدای امر به معروف و نهی‌ازمنکر شهید «کشوری» و شهید «رسول‌زاده» در استان خبر داد./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات