۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۴۰۱۶۵

اهداف و ماموریت های پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم

اهداف و ماموریت های پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم
پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) به ‌منظور تمرکز در امور پژوهشی سازمان تبلیغات و پشتیبانی از نیازهای نظری و میدانی آن، تاسیس شده ودر تهران و قم فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) به ‌منظور تمرکز در امور پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی و پشتیبانی از نیازهای نظری و میدانی آن، این در سال ۱۳۶۷ تاسیس شده است که در تهران و قم فعالیت دارد.

این پژوهشکده در سال ۱۳۹۱ موفق به اخذ مجوز از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری شد و فعالیت ‌های اندیشکده‌ ای این پژوهشکده شامل مواردی چون الف): کمک به طراحی‌ ها و برنامه‌ریزی ‌های سیاستگذارانه سازمان متبوع. ب): تحلیل ها و گزارش‌ های راهبردی در مسائل فرهنگی-تبلیغی روز. ج): ایده‌ پردازی‌ های خلاقانه در حیطه فعالیت ‌های نوآورانه اجتماعی می ‌شود.

تمرکز بر ایجاد مرجعیت در امور تحقیقاتی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی، پاسخگویی پژوهشی به نیازهای سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت ها و امکانات حوزه و دانشگاه و دیگر مراکز علمی و تحقیقی کشور، تربیت پژوهشگران و محققان جبهه انقلاب بر پایه معارف اسلام ناب و توجه جدی به تهاجم فکری _ فرهنگی دشمنان،  انجام اقدامات لازم برای تخصصی ‌تر شدن و ارتقاء موضوع، محتوا، رویکرد و روش تبلیغ و  ایده‌ پردازی و طراحی ‌های خلاقانه درباره نیازهای میدانی و راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی در مشارکت با بخش‌ های سیاستگذار این سازمان را می توان از جمله ماموریت های این پژوهشکده به شمار آورد.

اهداف و ماموریت های پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم

همچنین در این پژوهشکده گروه های علمی مختلفی مشغول به فعالیت هستند که برای اشاره به برخی از این گروه ها، می توان به گروه مطالعات فرهنگ و دینداری، گفتمان مکتب امام، تجربه نگاری تبلیغی، فرهنگی و مطالعه سازمان‌ها و روش‌های تبلیغی جهان اشاره کرد.

 

ارسال نظرات