۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۵
کد خبر: ۷۴۰۱۷
امام جمعه نیکشهر:

تلاش و کار بی وقفه و تدبیر برای حل مشکلات مردم وظیفه مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان نیکشهر، گفت: امروز هیچکس نباید بگوید من تکلیف و مسؤولیتی ندارم، بلکه همه باید در دفاع از نظام جمهوری اسلامی که دفاع از اسلام حقوق مردم و عزت کشور است، احساس مسئولیت کنند.
امام جمعه نيکشهر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع الزهراء (س) اقامه شد، با تأکید بر اینکه "طراحی های مختلف سی سال گذشته دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی به دلیل ایمان و حضور هوشمندانه مردم در صحنه، بی اثر بوده است"، اظهار داشت: امروز نیز مهمترین وظیفه آحاد مردم به ویژه جوانان و افراد تأثیرگذار حضور در صحنه، دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و اعتماد به مسؤولان است .

خطیب جمعه نیکشهر، افزود: اصلی ترین وظیفه مسؤولان نیز تلاش و کار بی وقفه و همه جانبه و تدبیر برای حل مشکلات و سرعت بخشیدن به حرکت رو به جلوی کشور است .

وی، بی اثر بودن توطئه های آمریکا در سی سال گذشته را بسیار واضح و آشکار دانست و گفت: دلیل بی اثر بودن توطئه ها اینست که امروز جمهوری اسلامی ایران دهها برابر قویتر از روزها و سالهای اولیه شده است و به حرکت خود با شتاب و قدرت بیشتری ادامه می دهد .

حجت الاسلام لطفیان سرگزی، تصریح کرد: در مقاطعی برخی طراحی های دشمن برای وادار کردن نظام اسلامی به باج دادن بود، ولی اما امام بزرگوار(ره ) هیچگاه باج نداد و همه بدانند رهبری نیز از طرف ملت ایران و از طرف خود به هیچ کس باج نخواهد داد .

امام جمعه نیکشهر، با بیان اینکه، "هویت جمهوری اسلامی ایران همان هویت مردم و عزم و ایمان آنهاست"،به تشریح وظایف مردم و مسؤولان در شرایط فعلی پرداخت و تأکید کرد: مهمترین وظیفه آحاد مردم و مسؤولان به ویژه جوانان و افرادی که سخن آنان در میان مردم تأثیرگذار است، حفظ احساس مسؤولیت حضور در صحنه است .

وی، بیان داشت: امروز هیچکس نباید بگوید من تکلیف و مسؤولیتی ندارم بلکه همه باید در دفاع از نظام جمهوری اسلامی که دفاع از اسلام حقوق مردم و عزت کشور است، احساس مسئولیت کنند .

حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی، خاطر نشان کرد: مردم همواره این احساس مسؤولیت را به اثبات رسانده اند و نمونه واضح آن راهپیمایی میلیونی نهم دیماه بود و در 22 بهمن نیز مردم حضور آمادگی و سرزندگی خود را همچون گذشته نشان خواهند داد .

خطیب جمعه نیکشهر در بخش دیگری از خطبه ها به جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: دیوار نژادپرستانه و ضد انسانى فولادین در رفح  تکمیل‏کننده محاصره‏اى است که یادآور استقامت مسلمانان اولیه بر سر آرمانهاى اسلامى است و در عین حال امید پیروزى و نصرت الهى را در بر دارد.

وی، تصریح کرد: هر کس در دنیاى اسلام، امروز قضیه غزه را یک قضیه منطقه‏اى و شخصى و محلى بداند، دچار همان خواب خرگوشى است که تاکنون برخی ملت ها دچار آن شده اند./940/پ202/ص

ارسال نظرات