۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۷۴۰۲۰۷
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

مردم با شرکت در انتخابات نظام را حفظ کنند

مردم با شرکت در انتخابات نظام را حفظ کنند
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت؛: ما با شرکت در انتخابات از این قدرت بزرگ الهی نظام پاسداری کنیم و این امانت را به صاحب اصلی آن برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه روز ۲۷ مردادماه اظهار داشت: ما باید تقوا را در تمام حالات رعایت کنیم و دلیل این‌که در دو خطبه نماز جمعه به تقوا اشاره می‌شود اهمیت تقوا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه عنوان کرد: ما از «نفخت فیه من روحی» به وجود آمده‌ایم لذا کارها و سکنات و رفتارهایمان هم باید الهی و به سمت او باشد و خداوند پیامبران را برای نورانی‌تر کردن تفکر جامعه فرستاده است.

وی ادامه داد: فکر جامعه امانتی در دست ما است که سؤال پیش می آید، این امانت را چه کسی باید هدایت و مدیریت کند؟ این افکار توسط فرعونیان باید هدایت شود یا با انبیا و اولیاء الهی؟

وی گفت: تفکر جامعه باید جنبه الهیات داشته و رهبری، رهبریِ مادی و دنیایی نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: ما همواره بر سر دوراهی الهی و غیرالهی هستیم. خداوند نیز به ما یاد داده است که ما باید انتخاب کنیم. حال ما خودمان هستیم که می‌توانیم راه خدا و رهبری الهی را انتخاب کنیم یا غیر خدا را.

وی با تأکید بر این‌که نتیجه هدایت پیامبران همواره نورانی شدن جامعه بوده، خاطرنشان کرد: البته این مهم به‌راحتی حاصل نشد بلکه با مبارزه‌ی با فرعونیان رخ‌داده است. از گذشته تاکنون دشمنان همیشه بوده و هستند، اما تکلیف ما چیست در این میان و ما باید کدام را انتخاب کنیم؟ ما باید مراقب باشیم.

آیت‌الله علماء ابراز داشت: حضرت ابی‌عبدالله (ع) هم وقتی دیدند حاکمیت خدا دارد از بین می‌رود و حاکمیت شیطان و یزید جایگزین می‌شود، قیام کردند.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) فرمود کشور به کشور می‌روم و فریادم را می‌زنم و دست از رسیدن به هدفم که هدایت جامعه هست برنمی‌دارم و این امانت را مواظبت می‌کنم.

امام‌جمعه کرمانشاه افزود: هیچ‌کس منکر مشکلات اقتصادی نیست و مشکلات نیز مختص زمان حال نبوده و از گذشته تا حال برای حاکمیت خدا مشکلاتی ایجاد می‌کردند. ما باید بدانیم مهم این است که حاکمیت با چه کسی باید باشد و کدام را می‌خواهیم انتخاب کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: «ملاک تقوا و پرهیزکاری، اسیرِ دنیا نشدن هست»، ما باید به تکلیفمان در دنیا عمل کنیم. امام راحل خیلی به این اشاره داشتند که «الدنیا رأس کل خطیئه». ما دنیایی هستیم و در این دنیا زندگی می‌کنیم، اما نباید اسیر آن شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه ضمن اشاره به وقایع اتفاق افتاده در روز ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و جریان کودتای علیه دولت مصدق به 28 مرداد سال 1357 سالروز آتش زدن سینما رکس آباد اشاره داشت.

وی افزود: ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد بوده که جوانان عزیز باید مساجد را آباد کنند، همان‌طور که امیرالمؤمنین و حضرت رسول در آن زمان مسجد را پایگاه وزارت و اداره امور کشوری قراردادند.

آیت‌الله علما ضمن گرامیداشت روز 31 مرداد مصادف با روز صنعت دفاعی، از زحمات متصدیان صنعت دفاعی قدردانی کرده و عنوان کرد: درست است که ما دارای مشکلات اقتصادی هستیم، ولی نباید فراموش کنیم که ما امروزه یک قدرت نظامی مؤثر و بزرگ در دنیا هستیم و امروز در معادلات دنیا حتماً حضور ایران باید لحاظ شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن ۵ ماه صفر روز شهادت حضرت رقیه(ع) از جوانان و هیئات مذهبی خواست که در این روز به وظایف عزاداری خود در جهت بزرگداشت این روز عمل کنند.

امام‌جمعه کرمانشاه ضمن بزرگداشت روز اول شهریور که روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک هست خاطرنشان کرد: پزشکان از اوایل انقلاب تاکنون همیشه نقش مهی را در کشور ایفا کردند.

وی ادامه داد: ۲ شهریور روز شهادت سید علی اندرزگو است شخصی که حسب ظاهر یک طلبه‌ی ساده بود اما غالباً نزد امام بود و از ایشان درس می‌گرفت. در افغانستان و پاکستان خیلی زحمات زیادی برای انقلاب کشیدند اما متأسفانه کمتر از او نام‌برده می‌شود.

وی ضمن گرامیداشت روز هفته دولت، برای دولت در جهت خدمت‌رسانی به مردم آرزوی موفقیت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ضمن تشکر از سازمان صداوسیما افزود: یک کار تمیز و نویی که آقای جبلی و مسئولین صداوسیما انجام دادند فرصت سخن در رادیو و تلویزیون به کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخاب است.

وی ادامه داد: عزیزان باید پای صندوق رأی بیاییم، درست است مشکلات هست و باید حل شود، ولی نباید باعث شود که پای صندوق نیاییم. باید این قدرت الهی نظام رو باید حفظ کنیم و در نظر داشته باشیم که حاکمیت، حاکمیت خداست و باید امروز این قدرت بزرگ در خاورمیانه را حفظ کنیم.

آیت‌الله مصطفی علما در پایان نیز اشاره ای به جلسه‌ی دیدار فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری داشت و گفت: جمله‌ی مهمی از رهبر معظم در جلسه بیان شد: دیگر آمریکا این سخن را نمی‌گوید که گزینه‌ها روی میز هست و عدم تکرار این سخن که گزینه‌ها روی میز هست ناشی از قدرت نیروهای مسلح هستیم و ما باید این را حفظ کنیم./1400/ََ

ارسال نظرات