۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۴۰۲۵۸
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم خبر داد؛

آمادگی قم برای پذیرایی و اسکان ۴۰۰ هزار زائر حسینی در روز

آمادگی قم برای پذیرایی و اسکان ۴۰۰ هزار زائر حسینی در روز
قربانی کرم با اشاره به برنامه ریزی قرارگاه اربعین برای پذیرایی و اسکان ۴۰۰ هزار زائر حسینی در روز، خواستار توجه بیشتر نهادهای و مراکز اداری استان برای خدمت به زائران شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مهدی قربانی کرم مسئول قرارگاه و کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فرمانداری استان برگزار شد با اشاره به تاسیسی قرارگاه مردمی اربعین اظهار داشت: قرارگاه مردمی اربعین مجموعه‌ای خودجوش و مردمی است که از سال ۱۳۹۵ کار خود را شروع کرده و در راستای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام فعالیت‌های مختلف را انجام می‌دهد.

وی افزود: تعداد ۱۸۱ هزار نفر در سال گذشته در جمکران اسکان داده شد و امسال نیز برنامه همچنان دنبال شده و قرار است از تاریخ 1 تا 25 شهریور ماه برنامه‌های قرارگاه را شروع کنیم و الحمدلله آمادگی خود را برای پذیرایی و اسکان حداقل ۴۰۰ هزار نفر در روز تدارک دیده‌ایم.

مسئول قرارگاه و کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم بیان داشت: شهر قم میزبان زائران متعددی از کشورهای مختلف و شهری است که بیشترین موکب را دارد و باید میزبانی خود را به نحو احسن انجام دهد؛ چراکه جایگاه شهر قم اکنون به عنوان جایگاه میزبان بوده و لازم است تا تدابیر لازم از سوی مسئولان مربوطه و قرارگاه مردمی اندیشیده شود.

وی افزود: تلاش و همت ما این است که از تمام ظرفیت‌های شهر قم استفاده کنیم و از ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی موجود در شهر استفاده شود؛ به همین خاطر تمامی ظرفیت ها اعم از منازل، حسینیه ها، سالن های ورزشی و دیگر ظرفیت های ممکن در استان، برای خدمت رسانی به زائران امام حسین علیه السلام به کار بسته خواهد شد.

قربانی کرم با اشاره به نحوه راهنمایی و اطلاع رسانی برای زائران ورودی به شهر قم اظهار داشت: زائران از ورودی های شهر قم به وسیله ارسال پیامک و لوکیشن های لازم، به مراکز خدمت رسانی در نزدیک ترین مکان هدایت می شوند تا امکان مدیریت و خدمت رسانی بهتر برای زائران عزیز فراهم شود.

وی افزود: زائران عزیز می توانند برای اطلاع بیشتر از مراکز خدمات رسانی و درخواست راهنمایی بیشتر در این زمینه با شماره 09903341120 در طول شبانه روز و سامانه پاسخگویی 137 شهرداری تماس حاصل کنند.

مسئول قرارگاه و کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم در پایان بیان داشت: تا به امروز بیش از 2000 نفر خادم در قرارگاه اربعین ثبت نام کرده اند و سعی داریم تا تمامی خدمات و فعالیت های خود را مسجد محور کنیم؛ چراکه با توجه به اهمیت مساجد و لزوم محور قرار دادن مسجد، اولویت همه برنامه های قرارگاه اربعین بر محوریت مساجد در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات