۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۷۴۰۲۹۰
معاون پژوهش حوزه:

مبلغان برای اثرگذاری بیش‌تر نیازمند بسته پژوهشی هدفمند هستند

مبلغان برای اثرگذاری بیش‌تر نیازمند بسته پژوهشی هدفمند هستند
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه باید پژوهش را متحول کرده تا به پشتیبانی تبلیغ برسیم، گفت: مبلغان برای اثرگذاری بیش‌تر نیازمند بسته پژوهشی هدفمند هستند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در نشست هم اندیشی حوزه‌های علمیه و تبلیغ دینی با رویکرد فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبلیغ اظهار کرد: پژوهش با هدف رساندن پیام دین به جامعه به معنای تبلیغ است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ قسمی یکی از عرصه‌های پژوهش است، مطرح کرد: این دیدگاه موجب شده است تا تکاپویی میان پژوهشگران و معاون پژوهش و همچنین تبلیغ و معاون تبلیغ ایجاد شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در ادامه این تکاپو، گفت‌وگوها و جلساتی برگزار شده است، عنوان کرد: همچنین شورای هماهنگی مراکز پژوهشی نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این شورا ۱۲ مرکز پژوهشی مهم شرکت و کنشگران اصلی حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به اینکه در این جلسات از افرادی که در مسائل راهبردی تبلیغ فعال هستند نیز دعوت داریم، خاطرنشان کرد: این جلسات در رابطه با تحولات پژوهش ناظر بر تحولات تبلیغ و اثرگذاری در جامعه است.

وی اضافه کرد: پس از جمع‌بندی و نتیجه‌گیری در این جلسات، سپس جلسات بعدی را در خود مراکز برگزار خواهیم کرد تا مدیران پژوهشی و پژوهشگران هر مرکز نیز با این جمع‌بندی‌ها و نتیجه‌گیری‌ها آشنا شوند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این مسیر را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: همچنین در حوزه پژوهش، جلساتی با نخبگان بین المللی و تبلیغی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در این جلسات دریافت طرح و ایده است، یادآور شد: این طرح‌ها و ایده‌ها باید به گونه‌ای باشد تا پژوهشگران بتوانند به نتایج موثرتری دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی‌ حاجی افزود: در این مسیر و برای عملیاتی کردن این رویکرد از ظرفیت‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه درنظر داریم پژوهش را متحول کرده تا به پشتیبانی تبلیغ برسیم، ابراز کرد: مبلغ برای اثرگذاری بیش‌تر نیازمند بسته پژوهشی هدفمند و موثر است.

معاون پژوهش حوزه علمیه با اشاره به اینکه این بسته باید آزمایش شده، میدانی و علمی باشد، بیان کرد: در 13 استان شورای هماهنگی انجمن‌های علمی به منظور استفاده از این ظرفیت فعال شده است.

وی در پایان اظهار داشت: قرارداد با ۴۰۰ پروژه پژوهشی منعقد شده و از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد نیز پرداخت داشته‌ایم.

ارسال نظرات