۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۴۰۴۷

طلاب حوزه علمیه بناب با مراجع تقلید دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با حضرات آیات مکارم شیرازی و جعفر سبحانی در قم دیدار کردند.
ديدار طلاب بنابي با آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، طلاب و استادان حوزه علمیه‌ خواهران و برادران شهرستان بناب در سفر علمی زیارتی خود به شهر مقدس قم، با حضرات آیات مکارم شیرازی و جعفر سبحانی دیدار کردند.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در این دیدار با اشاره به ابعاد جنایات مستکبران در جهان امروز اظهار داشت: همه جنایت‌ها و ظلم‌هایی که در دنیا صورت می گیرد، در اثر جهل است.

وی با بیان این‌که هر افتخار بشر در سایه علم و دانش است، خاطر‌نشان کرد: حضرت آدم در سایه علم بود که مسجود ملائک شد و این اثبات می‌کند که علم از عبادت بالاتر است، چون که ملائک عابد بودند؛ ولی به سبب علمی که خداوند به آدم آموخته بود، به او سجده کردند.

این مرجع تقلید در ادامه به تشریح رسالت علمی و فقهی طلاب و روحانیان پرداخت و خطاب به طلاب حاضر ابراز داشت: به موازات پیشرفت علمی، پیشرفت معنوی و اخلاقی هم داشته باشید تا از میان شما دانشمندانی برخیزند و بتوانند به جهان اسلام خدمت کنند.

همچنین حضرت آیت‌الله سبحانی در دیدار طلاب حوزه علمیه برادران و خواهران بناب اظهار داشت: صدای قلم علما که حافظ و نگهبان کتاب، سنت و وحی الهی هستند به قدری پیش خدا محبوب و عزیز است که حجاب های دنیوی را بر می دارد و انسان را به خدا می‌رساند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات علمی حوزه علمیه بناب‌ اظهار داشت: این مرکز بزرگ علوم اسلامی در میان حوزه‌های کشور از هر نظر مورد توجه است و افتخاری برای حوزه‌های علمیه است.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به امکانات موجود در امر تحصیل از طلاب خواست قدر‌دان این نعمت‌ها باشند و همه تلاششان را برای کسب معارف اهل بیت‌(ع) به کار ببندند.

گفتنی است، اردوی سالانه علمی و زیارتی طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب به مقصد شهر مقدس قم در حال برگزاری است. /935/پ202/س
ارسال نظرات